Nån härifrån som bor där, med ett par splitt-bussar och en bay-buss på gården? Körde förbi dar innan idag och höll på att vrida nacken ur led 
/ MrSpock
VW typ 1 - 68
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Babbel / offtopic » Delary?
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Nån härifrån som bor där, med ett par splitt-bussar och en bay-buss på gården? Körde förbi dar innan idag och höll på att vrida nacken ur led 
Stannade du inte? Kanske var vårstädning på gården......... 
Haha, nä gjorde ju inte det tyvärr 
Flodis (Riverstream på MB) bor i Delary, men han har ju bara sin rod och sin vita bubbla. Dock har han berättat om några danskar som håller på med bussar i byn.
Delary?? är inte det ved Varbergsvägen mot Borås??? om det är.. så är der en gammal gubbe med gården full av bilar, dock så jag kun 1 vw, tror det var 61-62 om jag inte husker fel, men fiat 600 någon citroen en del volvo och lots and lots of sopor utan för "hovedhuset"
Delary?? är inte det ved Varbergsvägen mot Borås??? om det är.. så är der en gammal gubbe med gården full av bilar, dock så jag kun 1 vw, tror det var 61-62 om jag inte husker fel, men fiat 600 någon citroen en del volvo och lots and lots of sopor utan för "hovedhuset"
Nä, mitt emellan Traryd och Älmhult! 
Det såg minsann ut som ett hus där det bodde nån VW-frälst - bayen var körduglig men splittisarna stod på marken så att säga. Förmodligen skrogsvrak.
Hittade en bild på Google Streetview på ett par Bay-bussar i just Delary, men minns inte om det var den jag såg igår...minnet är bra men kort
Dock funkar inte bilduppladdningen bra så här på morgonkvisten...
Tja, flodis här splitbussarna som står efter raksträckan genom Delary tillhör en dansk. Jag såg att det var nån i huset igår(fredag) så jag svängde in o snackade lite med honom. Men tyvärr så var det inte ägaren till bussarna utan hans polare och skogsvrak va nog rätt benämning. Den sena bay bussen skulle hem till danmark i helgen och resten skulle flyttas snarast men jag fick tillåtelse o ta några kort på vraken så det ska jag göra nån dag när det blir lite sjysstare ljus. Sen finns det ju en till dansk som bor lite närmare kiosken/bensinmacken och där står det en sen bay med campertak och en med högt tak. Han som jag pratade med sa att den sena bay bussen va värd 50-60 tusen danska i danmark och inköpt i sverige för 15k.
Mycket riktigt, de två sena baybussarna tillhör ett dansk par. Jag och farsan stannade till och kikade lite försiktigt när vi körde förbi med min och sambons buss på trailern. Det var ingen hemma, tydligen är det deras sommarhus. Campern var det delvis påbörjad renovering på och den blir säkerligen värd 50-60 när den blir klar, i dagsläget inte värd mer än vår earlybay som vi köpte rullande för 8 papp. Ingen inredning osv i nån av bussarna, däremot köksinredning till huset 
Splittbuss-gården spanade vi dock aldrig in men i mina ögon såg de bättre ut än skogsvrak. Kanske har ägaren nåt riktigt fint på gång inne i det stora garaget
Tre splittar och en bay, varav den ena splitten har ett extra tak, lite som en mössa, kanske 
Vi väntar med spänning på bilder!
De bussarna är ju till salu på det danska vw-nettet. Alla utom den röd/grön/bruna
http://vwnettet.dk/topic/172586
var väl till salu på blocket förra sommaren, stod om jag minns rätt i östersunds trakten.
var väl till salu på blocket förra sommaren, stod om jag minns rätt i östersunds trakten.
det kan nog stämma!
De bussarna är ju till salu på det danska vw-nettet. Alla utom den röd/grön/bruna
Förvånar mig inte fick det intrycket oxå att de skulle bara säljas vidare 
Hm, jag som mest har en annan läggning undrar lite över Toyota kombin
Det ser ut som en E-72a. Den skulle göra sig bra hemma på gården. Var den jävligt rostig?
Hm, jag som mest har en annan läggning undrar lite över Toyota kombin
Det ser ut som en E-72a. Den skulle göra sig bra hemma på gården. Var den jävligt rostig?
Nej det var den inte men han som ägde huset pysslade mest med toyota så det va nog en keeper=)
Nu är splitbussarna borta och bay:n har hamnat hos danskarna som bor närmare macken, så om nån ska ut o kolla splitbussarna så är dom för sent ute 
Kolla in Boxervilles Facebooksida, där har jag lagt ut ett par "splittar" o några andra Folkabussar på bild.
Dom ståt på en skrot i Hälsingeskogen!
Kolla in Boxervilles Facebooksida, där har jag lagt ut ett par "splittar" o några andra Folkabussar på bild.
Dom ståt på en skrot i Hälsingeskogen!
Har lagt ner den dära FaceBook men tror mig ha sett de bilderna innan jag tänkte till 
Nu är splitbussarna borta och bay:n har hamnat hos danskarna som bor närmare macken, så om nån ska ut o kolla splitbussarna så är dom för sent ute
Icke då! De stod i alla fall kvar idag, bakom ett uthus vid ett hus i Älmhultsänden av orten (samma hur där Baybussarna siktats), i skogskanten.

Splitbussarna hamnade tillplattade i botten på en container har jag hört.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Babbel / offtopic » Delary?
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.