1

Nån som har någon idé varför styrningen blev trögare när jag fick en "tyngre" passagerare i bussen?
Försökte se om däcken tagit i hjulhuset men ser inga "slipningar"... nått annat förslag?  Default/hmm

2

Olämplig däckdimmension eller för lågt lufttryck.

3

Smort framvagnen med för ändamålet avsett smörjmedel?
Höj däckstrycket.
Olja i styrsnäckan?
Breda däck eller vinterdäck?

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

4

Framvagn är så infettad sen tidigare så det rinner ut.
Har 165/50 sommar på, har för mig ett däcktryck på 2,2.
Toppfyllde styrsnäckan häromdagen.
Såg även i min tråd att Edman har samma problem... inga som helst problem när man åker själv eller med ett par ungar men så kom den där gubben och satt sig...  ICQ/ae

5

I ditt fall med flippade spindlar, så vågar jag sätta cash på att det är spindeln som bottnar. Du måste slipa på bultskallen som låser ihop länkpinnen. Likaså måste man ta lite på spindeln just där.

Eller så är inte styrstagen flippade. Då är det de som kan ligga mot ramen.

6

Demian skrev:

I ditt fall med flippade spindlar, så vågar jag sätta cash på att det är spindeln som bottnar. Du måste slipa på bultskallen som låser ihop länkpinnen. Likaså måste man ta lite på spindeln just där.

Hur mycket sätter du?  ICQ/ad
ok, får ta och kika på det nån dag och låta tjockisar (Kalle) åka bak eller inte alls så länge  ICQ/ae

7 Senaste redigerad av EDman (2013-05-27 09:42:30)

Jag har samma problem som sagt, misstänkte nästan att nåt pågår i de flippade spindlarna då det går hur lätt och fint som helst när man har den upphissad, "normaltrögt"  ICQ/ae  när man åker själv, och mjölksyra i armarna/"rädd att vrida loss ratten trögt" när man åker fullsatt i bussen! Kanske man ska ta och slipa sig lite någon dag då...Är det en operation man måste plocka isär hela spindeln för att göra eller kan man komma åt med typ dremmel med slipstift?

8

Jag skulle nog kollat vad som händer med framhjulen när det hoppar in ett par personer i fram. Kanske drar styrstagen i spindlarna när hjulen fjädrar upp i hjulhuset med ökad last vilket gör att toe-in förändras.

Alte Liebe rostet nicht!

9

GB skrev:
Demian skrev:

Hur mycket sätter du?  ICQ/ad
ok, får ta och kika på det nån dag och låta tjockisar (Kalle) åka bak eller inte alls så länge  ICQ/ae

FUCK OFF!

Nu var det ju inte jag som var fet och fick provåka i helgen ska det tilläggas...

*1969:a typ2 husbil som är neptunblå @thefakefalia
*1962:a typ1 turkos soltakare, fruns
*1962:a typ2 11 fönsters projekt
*1973:a VW 181
*1979:a typ2 pickup
*1979:a Porsche 924 N.A.

10

Nico, jo jag har också tänkt på toe in/out men så mycket borde det inte ändras?
Kalle, förlåt... om jag säger grov benstomme då?

11

EDman skrev:

Är det en operation man måste plocka isär hela spindeln för att göra eller kan man komma åt med typ dremmel med slipstift?

Det går att komma åt med vinkelslip.

12

GB skrev:

Vänta bara tills imorgon kväll så ska du få se på grov stomme...

*1969:a typ2 husbil som är neptunblå @thefakefalia
*1962:a typ1 turkos soltakare, fruns
*1962:a typ2 11 fönsters projekt
*1973:a VW 181
*1979:a typ2 pickup
*1979:a Porsche 924 N.A.

13

Kalle skrev:
GB skrev:

Vänta bara tills imorgon kväll så ska du få se på grov stomme...

Mmmmmm...

14

Visst hade bulten skrapat i spindeln, lite bortslipat nu så vi får väl testa med nån tjockis som passagerare om det räcker och blev bättre.  ICQ/ab