Aldrig gillat 740s
Alltså fick det bli en pickup som förstabil när farsan hittade den här : http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 48#p191748 som vi köpte (eller aa han då
) för det tterst humana priset 5500. Ett sjukt fynd men lämnar en del övrigt att önska. Rosthål lite här o där, trasig ljuddämpare och (no offense) den fulaste lackning jag någonsin sett.
Dessutom färg lite överallt. Maskeringen var väl sådär om det ens fanns någon när målningen skedde. Hursomhelst. Originalblå>Militärgrön>Mörkblå>Röd med pensel. Och sen fortfarande originalblå på insidan. Så jag Målade om den på insidan till röd primer
OBS Inte klart! För guds skull. Nån måtta får det finnas på det 
Även utsidan lackas i samma färg
Och nya regestreringskyltar. Dom gamla hade röd penselfärg på sig
.
Och så det med den trasiga ljuddämparen. Som alla vet så handlar riktiga män på biltema. Biltema avgsasrör fick det bli som vi har suttit och byggt ihop.
De två fyrkantiga burkarna på sidan sitter mot "motorn". Där avgaserna kommer ut alltså. Sen går det bara rakt ut i ljuddämparen och sedan ut. Med dubbla pipor
Så skitsnyggt.
Notera att jag nu har flyttat uttaget till släpet typ 30 cm åt sidan så att den sitter direkt i karossen istället för ivägen för det snygga avgasröret.
Kan även tillägga att den låter skitnajs. Som en redig sportbil faktiskt. Kommer med mer bilder.