1

Ute och kör. Bilen går hur bra som helst men efter en stunds körning hostar motorn till och är Totti död. Har kommit på nu att när motorn är riktigt varm slutar den pumpa fram bensin. Är de bakelit brickan som kan ha blivit för trång för pinnen? Lr nå andra förslag.

// Stoffe // Camp bay 72 AKA Dr Cox
Ragtop 60 No name

2

När den är har fått svalna så hoppar den igång igen.

Ragtop 60 No name

3

Det låter som ånglås,ligger sopparöret/slangen nära värmekammaren eller förvärmningen så brukar det bli så  ICQ/ab

72a Typ3 Fastback 2625cc turbo
90a T3 Doka oturbo
68a Typ1 Autostick 1600cc sugturbo aka"Slo'white"
73a Typ3 Fastback "Coldballs" turbo
64a Typ1 2110cc turbo

4

Aha skall kolla påt imorgon.

Ragtop 60 No name

5

Kan de ha å göra med att ja har tagit bort bränslerören i motorutrymmet och bara kör me slang.

Ragtop 60 No name

6

har haft precis samma just i fredags.. bytt tändspole flr kan va de som håller på att gå sönder så när den blir flör varm vill den inte mer å får den svalan så funkar den...

fick förklarat för mig att ånglås med dagnes bränsle är inte så troligt,, men de vet ja inget om

Bubbelicious For Life

7

Ok ja har har oxå läst en hel de om att de kan va tändspolen. Men borde den inte pumpa fram bensin iallafall.
Tog bort slangen efter bensinpumpen och den pumpar inte fram nått förns den är kall igen.

Ragtop 60 No name

8

köp ny pump ICQ/ad

9

okej jo de brode den jag fick då fram bensin iaf..  var nån som sa att om man har lite bensin i tanken så kan de bli , vafan de nu var han sa....

jag har oxå tjatat om den där bakelitbrikan men alla säöger att den inte har just nån betydelse än just ledning till styrstången.. men ja tror den har mer betydelse än så.. jag har dp bytt till en ny bakelitbricka och styrstång

Bubbelicious For Life

10

Har du nån luftning i tanken ?

11

Jodå luftning finns. Den gubben går ja inte på igen. :0)

Ragtop 60 No name

12

leguanen skrev:

Jodå luftning finns. Den gubben går ja inte på igen. :0)

Det där behöver jag inte ta  Default/lol

13

Kör du med brytarspetsar? Det är inte kondensatorn?

14

Jo de gör ja men de är ca 3 år gammal tycker inte att den borde blivit dålig på den tiden men man vet ju aldrig. Har beställt ny bensinpump och dragit bränsleslangen längre ifrån ersättningsrören. Funkar inte de så går ja över till kondensatorn tändspolen och sen brytarspetsarna. När ja ändå ska byta bensinpump ser ja över bakelitbrickan och pinnen. Nånstanns där tror ja felet ligger men tar en sak i taget istället för allt på en gång.

Ragtop 60 No name

15

Jaha då har ja nog hittat felet. Eller va tror ni.

http://forumbilder.se/CEACT/image.jpg

http://forumbilder.se/CEACU/image.jpg

Mosad pinne till bensinpumpen
Och så den klassiska

http://forumbilder.se/CEACU/1image.jpg

Kaputt. Hur får ja lättast ut delen som är kvar?

Ragtop 60 No name

16

Så såg min bricka ut oxå men stången va då rak.. Har du haft en förlång pinne?

Jag gängade försiktigt i en stor jävla skruv sån ja sen lirka ut den lilla biten med

Bubbelicious For Life

17

Har precis fått ur allt. Gjorde som du gjorde ja me. Ska bara dammsuga ur lite spån. Ska mäta pinnen när ja är klar. Eftersom de är motor me vxl stömmsgenerstor så ska de ju va långa pinnen.

Ragtop 60 No name