1

Allt börja me mystiska stopp i fredags,,, visade sig *förhoppningsvis* att tändspolen gjort sitt så bytt å fixat,, även lite annat smått..

och idag sa de rassel å nått hände i framvagnen...

längstfram i allt guck så ligger lagerkulorna å myser tillsammans med ....
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/p480x480/482508_10151417324716709_576078143_n.jpg

dehär,, nå avsvarvat metaljox.
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/p480x480/316271_10151417470131709_1835170269_n.jpg

... så nya hjullager måste fixas..

Sen såg ja detta...

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/p480x480/970129_10151417303441709_1458294728_n.jpg

haha ja man e inte så observant när man bara vill ut å glida men nu blir de inte de förrens allt e fixat för såg även detta
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/p480x480/260331_10151417480041709_639986342_n.jpg

jaaaa va ska man säga...

..

en annan fråga,, vill ju lära mig allt å lite till även om intresset finns kan ja tyvärr inte så mkt som ja skulle villja men
har mätt in framvagn från de röda sträcket till samma ställe på andra sidan och de mäter ca 71cm

är den kortad?

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/p480x480/970335_10151417489041709_733205137_n.jpg

Bubbelicious For Life

2

Du har ju kört med fel lager om du har ett kullager och ett rullager. Sen att det skaver lite vid fullt rattutslag får man leva med. Att dina hjul snedslits beror mest troligt på spindlarna. Och ja din framvagn är kortad.

Sanningen kan göra ont men det gör även ett slagskott med puck rakt på pungen.

3

har ju tyvärr inte gått igenom bile alls sen aj fick den.. så man kunde ju ha trott att rätt lager borde suttit där.. men tydligen inte då Default/hmm är ju att anta att de sitter fel på andra sidan oxå då i såfall..

Ska kolla dedär me spindlarna i morgon se va som är där..

men tänkte på de sett massor me kortade framvagnaar vars hjul då sitter långt in,, men de gör de inte på min är för ja har fel fälg eller har dom bräddade skärmar oxå?

Bubbelicious For Life

4

De beror ju på hur mycke framvagnen är avsmalnad.
Samt vilka sorts däck man har.
Min framvagn är avsmalnad 2" å 356kopior som fälgar. SÅ min avsmalning märks knapp om man jämför med många andra.
Nu kan inte jag framvagnsmåtten i huvudet.
Men om tornen är kvar å inte för mycke är ändrat tror jag att 2 tum är ungefär max.

Sedan måste man köra utan stötdämpar torn. Alternativt såga i innerskärmarna.
Vissa kör med stötdämparen direkt i innerskärmen med några stödplåtar fast svetsade så inte allt ger vika

5

gisses vilken otur du har..... Default/hmm

Fake split -67 såld

6

däck inne för omläggning, hjullager kommer i morgon,, så kan hinna få ihop de ICQ/ag

Bubbelicious For Life

7

Att däcken är så sned slitna beror nog troligast på att du har toe out.  Att hjulen lutar litegrann brukar inte bli så mkt sed slit. Sen brukar man märka det på att bilen är "Nervös" på vägen och grymt spårkänslig

VW typ1 1961  ????hp
VW typ1 1965 1500T
VW typ1 1973  350hp

8

spårkänslig har hon vart ..

vet inte om ja klarar å fixa just den inställningen själv..

Bubbelicious For Life

9

Det klarar du utan problem om du bara förstår tillvägagångssättet.

10

Bajen skrev:

De beror ju på hur mycke framvagnen är avsmalnad.
Samt vilka sorts däck man har.
Min framvagn är avsmalnad 2" å 356kopior som fälgar. SÅ min avsmalning märks knapp om man jämför med många andra.
Nu kan inte jag framvagnsmåtten i huvudet.
Men om tornen är kvar å inte för mycke är ändrat tror jag att 2 tum är ungefär max.

Sedan måste man köra utan stötdämpar torn. Alternativt såga i innerskärmarna.
Vissa kör med stötdämparen direkt i innerskärmen med några stödplåtar fast svetsade så inte allt ger vika

Karossen är 740mm där framvagnen är. om man använder nya 10mm torn. Så går det smalna av 3" . Det blir tight men det går.

11 Senaste redigerad av TjejApa (2013-05-22 08:50:07)

Ika skrev:

Det klarar du utan problem om du bara förstår tillvägagångssättet.

ska kolla runt lite å se om man hittar en bra beskrivning ICQ/ab

tittat på denna länk,  men verkar lite klurigt

Bubbelicious For Life

12

om du har spår i mitten av däcket som e rakt kan du mäta ifrån det, eller så sätter du en nål i varje däck. Typ anslagstavlanål i mitten på däcken en i varje däck mittemot varandra sen rullar du bak bilen så du kan mäta med måttband i bakkant under plattan, sen rullar du fram bilen och mäter i framkant och då ska skillnaden vara 1-2mm tror jag. att hjulen ska peka innåt i framkant.
Hyffsat enkelt du behöver 1st måttband 2st nålar och 1st kompis så löser du det

VW typ1 1961  ????hp
VW typ1 1965 1500T
VW typ1 1973  350hp

13

Känns på nåt sätt som en tejpbit på däcket är skonsammare. Sen är fälgkanterna mer exakt att mäta på men kräver då en ombyggd gardinstång eller dylik sak. Har själv byggt en mojäng att ha när jag justerar.

14

ja kanske är trög men hänger itne riktigt med ,, hhe men de kanske ordnar sig när ja sen sätter tbx hjulen..

Bubbelicious For Life

15

Hjullagrena ja beställde passade inte å däckens är sena verkar inte bli åka i helgen ICQ/ao

Bubbelicious For Life

16

Vad beställde du för konstiga lager? Följde inte lagerbanorna med så du kunde byta dom också?

17

Köpte hela satser men innerdiametern var för lite på de inre lagret. Troligen har ja nyare spindlar .. Ja utgick helt från att ja hade 66ans men icke

Bubbelicious For Life