Är så j-la trött på att höra om en massa snorungar som springer runt och eldar upp bilar! Måste bara få vädra ur sig detta och höra vad ni andra säger? man lägger hur mycket pengar på försäkringar och så better dom sig som svin! har själv 5 bilar påställda så jag vet vad det kostar trots en lite stad...... Är f-n inte avensjuk på er i Stockholm....
Jag bor inte så långt från detta elände, bor i ärvinge i södra kista, som inte är något milionprogramsområde, faktiskt är hela kista inte äldre än ca 1980. Husby och Akalla är nog från slutet på millionprogramsprogrammet med tätt med höghus. Bor tillräckligt långt för att inte sett eller hört nåt, men visst är det jäkligt tråkigt. De gör det ju inte precis bättre för sig själva och sina grannar genom att elda upp bilar och förskolor. Jag hyr ett garage i akalla, som för närvarande faktiskt står tomt, haft min saabcab avställd där under vintern, jag hade tänkt ställa min ovalruta där nu i sommar men avvaktar lite tror jag, den mår bättre av regn än att potentiellt bli uppeldad. Dock är det rätt säkert, port med kort, port med nyckel och sen gallergrind efter det. De jag träffat när jag varit där och "bytt bil" har varit väldigt trevliga, det står en hel del entusiastbilar där (i höstas en fin notch bla) och många vardagsbilar för folk som bor där. Jag har fått uppfattningen att faktiskt många som bor i Akalla trivs och har bra grannsamverkan. I vissa av dessa områden finns det faktiskt radhus också, tveksam om det finns villor.
Som alltid är det några få som förstör för alla andra. Hoppas de får stopp för detta.
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)
Bodde fram till 1996 i Akalla, i den sk trädgårdsstaden, dvs radhusområdet närmast järvafältet.
Var ett lugnt och fint område med mycket trevliga grannar. Flyttade pga studier, annars hade jag nog varit kvar!
Bilen hade jag parkerad ute nedanför husbybadet (fanns inte då), men var aldrig orolig eller rädd förutom när jag cyklade mellan Kista och hemmet mitt i natten genom just husby och emellanåt mötte gäng som drev runt...
vagnpark:
Röd buggy -67 ,Blå buggy -67, Vit/blå/svart buggy -69 under uppbyggnad
Heja Sverige !!
Öppna gränserna och genomför fri invandring 
Det är nog fler som inte eldar bilar och verkligen ogillar detta och som drabbas av detta som bor i dessa områden än de fåtal som eldar bilarna... Det är nog inte invandringen i sig som är problemet, utan att man på något sätt verkar kunna "gå runt" utan att jobba, att många ungdomar inte har folk runt sig med vanliga jobb, förebilden är inte nån som jobbar, skaffar familj och gnetar sig till ett bra liv utan istället att man för att vara framgångsrik skall vara kriminell, köra bmw och dygnet runt glida kring i träningsoverlallsbrallor... De verkar vara ett tjat om "respekt" men jag vet inte vad detta betyder. Glädjande de som kommer hit och jobbar sig till en bra tillvaro. Och många invandrargrupper tror jag faktiskt är mer högutbildade än svenskt genomsnitt. Kolla tex iranier. De jag snackat med är läkare, civilingejörer etc etc. och jäkligt drivna och duktiga.
Oavsett, detta är jäkligt otäckt och drabbar nog väldigt många som är vanliga hårt jobbande medborgare.
Det är nog fler som inte eldar bilar och verkligen ogillar detta och som drabbas av detta som bor i dessa områden än de fåtal som eldar bilarna... Det är nog inte invandringen i sig som är problemet, utan att man på något sätt verkar kunna "gå runt" utan att jobba, att många ungdomar inte har folk runt sig med vanliga jobb, förebilden är inte nån som jobbar, skaffar familj och gnetar sig till ett bra liv utan istället att man för att vara framgångsrik skall vara kriminell, köra bmw och dygnet runt glida kring i träningsoverlallsbrallor... De verkar vara ett tjat om "respekt" men jag vet inte vad detta betyder. Glädjande de som kommer hit och jobbar sig till en bra tillvaro. Och många invandrargrupper tror jag faktiskt är mer högutbildade än svenskt genomsnitt. Kolla tex iranier. De jag snackat med är läkare, civilingejörer etc etc. och jäkligt drivna och duktiga.
Oavsett, detta är jäkligt otäckt och drabbar nog väldigt många som är vanliga hårt jobbande medborgare.
WORD 
90a T3 Doka oturbo
68a Typ1 Autostick 1600cc sugturbo aka"Slo'white"
73a Typ3 Fastback "Coldballs" turbo
64a Typ1 2110cc turbo
Hmm ja det är ju ett väldigt Svenskt beteende detta med att elda bilar
Kan inte komma i håg rent historiskt under vilken tidsperiod vi började med detta
Och är det rätt att visa sitt missnöje på detta sätt ?
Sätt dessa i ungdomar i arbete ... Arbete skapar frihet
ja, det är ju klart ett invandrar relaterat beteende att bränna bilar. klart. helt otroligt att dra den parallellen
om inga röster hörs i på riksdags nivå eller kommun nivå och ingen lyssnar på en när man pratar, ja då tar man till sånt här för att få uppmärksamhet. är ju klart inte rätt, men det är en väg att gå. precis som 68 vågen av vänstern gjorde sina grejer, ockuperade hus och parker för att få fokus på objekt så gör dom ungdomar där på sitt sätt. vad dom får betala för bli undan sopade under mattan är inget mot vad en bil är värd.
skyddar inte deras beteende, det är jävligt synd att dom förstör saker. men har man inget att förlora än välja några år på kåken eller leva på socialen i botten utan ett hopp om arbete, ja då är kåken helt plötsligt en värdig del av kampen.
dock här väl knappast ett sånt här samtals ämne hemma i ett bilrelaterat forum?
10 2013-05-22 21:36:06 Senaste redigerad av Wompa (2013-05-22 21:38:07)
Jag tycker personligen att regeringen gör för lite för att folk som precis har börjat livet ska få rätt förutsättningar för att leva det liv dem vill leva, än att bli runtskickade mellan olika instanser för att det ser bra ut på papper.
Jag vet hur det är att bli runtskickad för att fylla ut kvoterna, och det är jävligt tråkigt att det är en sån här syn på ett land med ett så starkt välfärdssystem. Men det är väl ett minne blott kan jag tänka mig.
Jag stödjer inte jättebabyn Reinfeldt ett dugg, han sitter och grunkar över sin kärring och verkar tro att "Nämner inte jag det här så är det ingen annan som kommer göra det heller..."
Jävla påhitt. Snart går väl allt käpprätt åt helvete och då hoppas jag att man använder Reinfeldt som kanonmat.
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan
Helt rätt. Tillbaka till bilsnacket 
Ja, att skriva " arbete ger frihet " i samma andemening där invandring diskuteras kan ju lätt misstolkas som naziåsikter. Det finns Flashback för sånt.
Men trots sammanhanget så är det väl sant? Att seriösa studier och arbete ger möjligheten att sätta mål? Utan jobb skulle iaf inte jag ha pengar att resa eller leka med folkvagnar.
Levde under 20 år med en kvinna med chilenska rötter och firade hennes fars 50-årsdag i just Husby. Träffade på den festen ett mycket litet antal unga människor med jobb. De flesta verkade inte ens se möjligheten... Det var riktigt deprimerande! Inget som ger någon rätten att förstöra för andra men förstår att de tittar på hur de av deras vänner som har pengar fått dem....
Svårt att säg hur man kommer till rätta med det hela men tror att alla vill jobba och mår bra av det! Just My two cents....
Läste i tidningen om en stenkastare som uttalade sig och som tyckte han "inte hade nåt att förlora" - jag kan förstå vad han menar men tycker inte det är sant, i samma tidining var en intervju med en polis som fått stenar kastat på sig, han menade att ungdomarna har fri skola, möjlighet för alla att studera vidare och att faktiskt även taxichaffisar och lagerarbetare i Sverige kan skapa sig ett bra liv.
Vad har man som arbetslös 18 åring att förlora? Ja, massor, fri sjukvård, skola, demokrati och ett tryggt samhälle. Det de tar för givet och som inte finns i många andra länder är faktiskt de som de kan förlora när många börjar rösta på sverigedemokraterna eller själva går från att ha en positiv inställning till att vilja ta till så hårda tag man kan mot "bus". Det värsta är ju att de förstör för andra som faktiskt tar chansen att nyttja sverige till att skaffa sig ett bra liv...