1

Saxat från www.nitroz.se
http://www.nitroz.se/motorny/nyheter/565442soffan-nyhet.jpg
Motorsoffan
2011-01-26 | 19:00 - 20:00 |

Vi pratar Bug Run, historia och framtid.
Gäst, ingen mindre än Johan Grape.
Utlovas, klipp och nostalgi kring ämnet.
En kväll av lufkyld entusiasm.

På tangent bord Pär "PiPPi" Willén.
Er progamledare är som vanligt Henrik Modigh
Välkomna

2

När e d ?

West Coast Volks
Attitude is everything !

3

Motorsoffan
2011-01-26 | 19:00 - 20:00 |  ICQ/ad

Bygger 1303S Gatracer med Wasserboxer

4

lustigt att grape ska prata luftkylt. trodde det var det sista han var intresserad av?  Default/hmm

militärhistoriskt intresserad och samlare av svensk militaria t o m 1945. har du nåt? pm:a!

5

Han kanske har hört talas om MB:s sammanbrott och Boxervilles väg uppåt? Möjligheter finns...  ICQ/ab

Mot Hessisch 2017!

6

Robert K skrev:

Han kanske har hört talas om MB:s sammanbrott och Boxervilles väg uppåt? Möjligheter finns...  ICQ/ab

hoppas du har rätt men tvivlar starkt. så många som försökt få han och sitt crew att prioritera luftkylt men är det bara pengar man är ute efter så är det  ICQ/ag

skulle bli grymt överraskad om bug run blir det som det en gång var igen.  ICQ/ac

militärhistoriskt intresserad och samlare av svensk militaria t o m 1945. har du nåt? pm:a!

7

Då jag får erkänna mig till crewet kan jag meddela att Johan är insatt i allt som hänt på forumen och jag kan utlova att han kommer avslöja en stor nyhet ikväll ICQ/ag , speciellt om man som flera av oss i bugrunners nästan bara skruvar luftkylt.

8

Tobias J skrev:

Då jag får erkänna mig till crewet kan jag meddela att Johan är insatt i allt som hänt på forumen och jag kan utlova att han kommer avslöja en stor nyhet ikväll ICQ/ag , speciellt om man som flera av oss i bugrunners nästan bara skruvar luftkylt.

å fan, nu måste man ju kolla ICQ/ab

9

Skit oxå:-(  Detta missa man ju! Finns det nån möjlighet att se det igen? "Reprisen" kommer inte förrän nästa vecka om ja fattat rätt?

Den som somnar med kliande stjärt
Kommer  vakna med orena fingrar

10

ja, såg bara sista 5 minuterna, och reprisen dyker ju inte upp så...

vad var det om bug run classic med bara luftkylt???

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

11

Tobias J skrev:

bra om det är sant, fast då är det i grevens tid. många har ledsnat och vill inte lägga sina surt förvärvade slantar på en sån gammal relik som bug run som senaste 5 kanske 10 åren levt på gamla minnen. känns oroväckande meanbugs-aktigt att inte besvara kritiken och vi ser ju vad som hände där. tror det blir svårt att få tillbaka alla utländska besökare som en gång i tiden såg bug run som en av europas bästa träffar. konkurensen är betydligt hårdare idag om man ser till hela europa. hoppas jag har fel men tror inte det  ICQ/ad

12

Nyheten om inte jag hörde fel var en endagsträff i Tierp någon gång i Augusti och
bara för luftkylt.

Jan Jacobsson Borås

13

Tack för tipset! Det var mycket intressant tycker jag  ICQ/ag

14

jj64 skrev:

Nyheten om inte jag hörde fel var en endagsträff i Tierp någon gång i Augusti och
bara för luftkylt.

är väl en kul händelse iofs men hur ska det rädda upp bug run som luftkyld träff? endagarsträffar finns det väl gott om redan eller? bevisar ju bara än en gång att inte budskapet gått fram.  Default/hmm

15

http://i51.tinypic.com/fx8dxu.jpg

Japp, -ny träff i Tierp helgen efter scc!
mer info kommer  på hemsidan...

Kritik och förslag på förbättringar av vanliga bug run tycker jag personligen att man med fördel framför per telefon http://bugrun.com/?KONTAKTA_OSS dock är Johan en mkt upptagen man så lite tålamod krävs.... Jag framför all kritik jag hör och förstår mkt av den, mycket görs också för att komma till rätta med problemen, tyvärr infrias inte alla leverantörers löften... Jag är bara funktionär under träffen  varför jag inte kan svara på frågor om organisationen, så än en gång ta detta direkt med Johan. ICQ/ad

16

upptagen man har jag full förståelse för men jag har försökt med början för ca 5 år sen fram tills för ett par år sen då jag gav upp. så upptagen är inte ens barack obama  Default/lol

17

Dragracing i Tierp ! All ära åt det men känns som man bränner stubinen i fel ände ... Bättre då att dom satsa hårdare på dragracingen på bug run och lägger dom pengarna som Tierp kostar på att tömma bajjamajorna oftare ICQ/ad

West Coast Volks
Attitude is everything !

18

Sondis skrev:

Dragracing i Tierp ! All ära åt det men känns som man bränner stubinen i fel ände ... Bättre då att dom satsa hårdare på dragracingen på bug run och lägger dom pengarna som Tierp kostar på att tömma bajjamajorna oftare ICQ/ad

WORD!!  Default/lol

19

Sluta klaga nu Jörgen, Tierp är ju fan en halvtimme bort det är ju inte fy skam ICQ/ad

20

Svaret finns på nåt sätt i frågan tror jag utan att veta igen då... varför inte satsa på en rent luftkyld träff på mantorp? -tex bajamajorna vilka mantorp står för och lovar att tömma... nu har jag nog sagt för mycket men ni förstår nog Default/hmm  Default/hmm  Default/hmm

21

Olzzon skrev:

Sluta klaga nu Jörgen, Tierp är ju fan en halvtimme bort det är ju inte fy skam ICQ/ad

klagar väl hur mycket jag vill när nåt som varit så fantastiskt bra bara kastas bort. jättekul att det satsas på tierp men som sondis sa, känns som kostnaden och energin för det borde lagts på att återupprätta bug run. åker säkerligen och kikar i tierp pga att det är så nära men inget jag skulle åka långt för pga endagars.

22

Tobias J skrev:

Ny träff är väl kul men min första tanke blev faktiskt, "försöka stjälpa SCC" och behålla pengarna i Sverige.
Jag åker inte, har lika lång till SCC men andra sidan finns ju mycket Dragracingfolk i de krokarna så
jag önskar lycka till! Jag kör heller Dragracing på BR.

Johan har säkert koll på vissa forumhändelser,  men det har inte jag.
Jag har nämligen aldrig "sett" eller hört nåt från klubben Bugrunners, förutom Tobias och Grapes bilar.
Finns den , eller är det "bara" en klubb utan orginisation? Eller tvärt om?

Men Grape lovade att få fram nån av sina bilar till BR och det är väl det som skall "rädda" BR ICQ/ad
- alla vill se (och använda) Bajan!

Mvh P-I

23

nu när de själva har insett att BR inte är till för luftkylda längre... kommer det fortfarande heta BugRun?

varit på tre BR, första gången var det okej. andra gången under all kritik och tredje gången pga skulle hämta en del jag hade köpt. var inne i ca 30-45 min... På vägen ut var det nära på att jag blev påkörd av en golf som stod på för fullt upp för backen.

Fylleri, svineri... vill jag se det kan jag gå ner till den lokala puben och slippa betala 300kr inträde!!!

24 Senaste redigerad av GB (2011-01-27 09:18:42)

jn skrev:
Olzzon skrev:

klagar väl hur mycket jag vill när nåt som varit så fantastiskt bra bara kastas bort. jättekul att det satsas på tierp men som sondis sa, känns som kostnaden och energin för det borde lagts på att återupprätta bug run. åker säkerligen och kikar i tierp pga att det är så nära men inget jag skulle åka långt för pga endagars.

håller med, och för en som inte direkt är intresserad av dragracing och inte har tid att dra på för många träffar så siktar jag än en gång på Bug Run, Bad Camber och Rat Bay..  Default/hmm (fast Bug Run beror nog mycket på sällskapet ner om det är värt att åka ICQ/ae)

25

GB skrev:

(fast Bug Run beror nog mycket på sällskapet ner om det är värt att åka ICQ/ae)

nog för att merparten av dom jag känner/umgås med inom vw är ruskigt trevliga människor som är störtsköna att umgås med, men så illa är faktiskt BR i mina ögon att jag hellre ser andra tillfällen att få umgås med dom som är trevligare. hoppas på tierp att det blir bra då det nu är beslutat men kan fortfarande inte förstå hur man kan kasta bort en sån tillställning som bugrun? jävligt klantigt men mest sorgligt.  ICQ/an