Men jag såg ju en hel hög med lösa mellansoffor i bussgaraget, kan du inte bara ta/köpa en av dem?? De ser ju ut att ha stått ett tag.
Och eftersom han aldrig är där så skulle han inte märka nått... 
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » 1960 splitbuss "De(ad)luxe" SÅLD!
Sidor Föregående 1 … 6 7 8 9 10 … 25 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Men jag såg ju en hel hög med lösa mellansoffor i bussgaraget, kan du inte bara ta/köpa en av dem?? De ser ju ut att ha stått ett tag.
Kalle skrev:Men jag såg ju en hel hög med lösa mellansoffor i bussgaraget, kan du inte bara ta/köpa en av dem?? De ser ju ut att ha stått ett tag.
Är allt där o smyger ibland så inga dumheter nu 
Det är säkert 
GB skrev:Kalle skrev:Men jag såg ju en hel hög med lösa mellansoffor i bussgaraget, kan du inte bara ta/köpa en av dem?? De ser ju ut att ha stått ett tag.
Nån soffa, nån kofångare, nån panelbuss... inget du skulle sakna 
buscollector skrev:GB skrev:Och eftersom han aldrig är där så skulle han inte märka nått...
Nån soffa, nån kofångare, nån panelbuss... inget du skulle sakna

Det är säkert 
Börjat sy lite smått, får ta lite i taget då jag får ont i fingrarna och det är myyyyycket som ska sys, inte en söm kvar tror jag
Sen återstår att se vad som händer med tyget när det kommer under belastning men det är värt ett försök

Det är mitt fel att det står så mycket soffor där.....förlåt.
Det är mitt fel att det står så mycket soffor där.....förlåt.
Det är nya regler på VW marknaden, sälj inget till Buscollector innan han har en besiktad buss... 
Då har han handlat klart, då! 
Hehe
Slog mig förresten häromdagen när jag satt ute och försökte sy ihop det här svart/rostfläckiga möget vad grannarna tror om en... 
Och på torsdag ska det hämtas mer halvrutten inredning... man får läsa Bengts barndoor tråd så man känner sig lite vettig själv 
Sy fortare !!! Så du kan Besikta bussen snart.... 
Sy fortare !!! Så du kan Besikta bussen snart....
Skulle jag inte kunna besikta innan jag sytt klart ligger jag pyrt till
får slänga i stommarna när det är dags 
Macke o Gb: era avatarer får mig att tappa koncentrationen, de ser ut som ni kommer från nån liga i södra Usa som fokucerat på att stjäla saker ur den lokala livsmedelsbutiken och blivit påkommna.
Bilderna tagna hos polisen.
Gb: Sy fort! o skit i vad grannarna säger 
Om du bara visste hur nära sanningen du är...
Tvekar lite hur jag ska göra med "ränderna" där också varenda tråd är är borta... blir väldigt mycket sömnad men blir även desto snyggare 
brrrr obehaglit klimat i borlänge nu.. man törs ju inte stanna bilen vid rödlysena ... mycket bus nu i omlopp.. om ryktet stämmer så ska rommegaraget bli en 1% folkaklubb men jag kan inte bekräfta detta! men vi ser ju en otrevlig utveckling för då kommer för låga bilar , obesiktigade bilar och avsaknad av hjälm bli en del av vardagen för borlänges befolkning..
brrrr obehaglit klimat i borlänge nu.. man törs ju inte stanna bilen vid rödlysena ... mycket bus nu i omlopp.. om ryktet stämmer så ska rommegaraget bli en 1% folkaklubb men jag kan inte bekräfta detta! men vi ser ju en otrevlig utveckling för då kommer för låga bilar , obesiktigade bilar och avsaknad av hjälm bli en del av vardagen för borlänges befolkning..

om ryktet stämmer så ska rommegaraget bli en 1% folkaklubb men jag kan inte bekräfta detta!
I say nothing...
Sydde två av "ränderna" ikväll och visst blir det så mycket bättre men det tog typ 45 minuter per rand och det är ganska många
skulle börjat med framsätet som även det ska sys, hur ska man hinna få ihop det... 
Går det inte sy med en industrisymaskin? Skulle vara guld att se minen på tapetseraren när du kommer in och vill "laga" dessa soffor. Skulle iaf spara mycket tid.
Går det inte sy med en industrisymaskin? Skulle vara guld att se minen på tapetseraren när du kommer in och vill "laga" dessa soffor. Skulle iaf spara mycket tid.
Jo jag har funderat på det men som du säger, undrar hur dom skulle reagera om man kom med detta? 
Tog med mig Macke på en roadtrip med bubblan igår, Car_l hade ju hittat en sopslut mango buss och jag saknade ett par "likdelar" till Frankenstein
Rutten hörnpanel, får duga så länge:
Motorluckstag, självklart fick jag luckan i huvudet en sista gång när jag skulle montera

Motorluckstag, självklart fick jag luckan i huvudet en sista gång när jag skulle montera
Önskar att jag varit där när det hände men det var ganska roligt att läsa om också 
GB skrev:
Motorluckstag, självklart fick jag luckan i huvudet en sista gång när jag skulle monteraÖnskar att jag varit där när det hände men det var ganska roligt att läsa om också

Med bubbla låda så hamnar stötdämparen lite snett och bottnar.
Jag tänkte köpa en ännu kortare dämpare, Demian sa flytta fästet, jag undrade om det inte gick med en ännu kortare dämpare, Macke sa flytta fästet... så idag så flyttades fästet
Medan jag köttade bort det gamla så svetten rann svetsade Macke nya fästen:
Och nu fick jag plats med mina nya gasdämpare utan att det bottnar och så sitter den i en bättre vinkel

Snyggt jobbat
Blir bra de där, och delarna passade ju perfekt ! 
Blir bra de där, och delarna passade ju perfekt !
Ja, den känns mer komplett nu
Tog en lite tur idag med bussen och kan konstatera att det krävs lite justering av hjulvinklar, och imorrn hämtas familjen på flyget och då blir det inte lika lätt att dra till garaget på ett tag... hmmm... 
Sidor Föregående 1 … 6 7 8 9 10 … 25 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » 1960 splitbuss "De(ad)luxe" SÅLD!
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.