Bengt H skrev:michaelth skrev:Är magnet tändningen modifierad?? annars e den väl inte sååå optimal för körning??
ser trevligt med dom förcinkade plåtarna.. varm försinkat/galvat eller?
vem gör sådant till vilket pris?Som Michael säjer, kör inte med magneten om den inte är ombyggd, du kommer att steka motorn
varför steker man motorn? den funkar ju bra med den tändningen?
Ja pumpmotorn funkar bra med den tändningen....men en pumpmotor ska inte gå mer än på ett visst varvtal, kommer inte ihåg vilket men säj för enkelhetens skull 2000 v/m. Magneten är låst till att ge rätt förtändning på det varvtalet, varvar du mer så kommer inte gnistan vid rätt tidpunkt och motorn kommer att gå varm....vet flera som smält kolvarna i fina pumpmotorer för att dom kört med magneten i originalutförande. Ska man använda magnet till en bilmotor så ska den byggas om så att den får rätt tändkurva.























fast det är inte bara ett garage, pappa driver eget företag där på vardagarna så jag kan typ bara greja där på helgerna med bubblan 

























