1

Vill ha plattan ren innan jag sätter på karossen. efter ca 1 år i ett aktivt garage så är den väldigt smutsig med slipdamm och allt annat som åker runt i garaget. drog över med grovdammsugare mycket försvann men långt ifrån allt. det som sitter kvar verkar vara smutsen som är inkletad i fett/ojla... drog över med en trasa men det verkar mest bara flytta runt det...

Finns det något trix för att få bort smutsen utan en enorm arbetsinsats?

2

Brakeqlean (stava) och papper ICQ/ad

West Coast Volks
Attitude is everything !

3

kolla om du hittar en återförsäljare av märket OKS. då ska du köpa den flaskan som heter 2611. ungefär samma typ av medel men riktigt jag tycker det är ännu bättre. iofs inte helt gratis. annars är det nog tyvärr bara hårt jobb som gäller. har du provat helt vanlig yes och vatten? ett medel som är ruskigt användbart i garaget har jag märkt genom åren.

militärhistoriskt intresserad och samlare av svensk militaria t o m 1945. har du nåt? pm:a!

4

Lämnar inte diskmedel någon form av hinna? tänkte för att lim/färg/m.m kanske inte fäster lika bra....

5

Inte vad jag vet...löser ju upp fett och smuts....annars avfettning.......

6

Kör själv det mesta med hetvattentvätt (+120grader, utan medel) med mycket gott resultat.
Ett tips är att kontakta åkerier eller bönder, de kör ofta med enbart hetvatten.

Ånglås är ett annat ord för glasspaus!
In America you drive on the parkway and park on the driveway...

7

Lurv skrev:

Lämnar inte diskmedel någon form av hinna? tänkte för att lim/färg/m.m kanske inte fäster lika bra....

Yes är mkt bra men som du säger det lämnar en hinna,skall spolas med KALLT vatten

West Coast Volks attitude is everything

8

Jonas Rehn skrev:

Kör själv det mesta med hetvattentvätt (+120grader, utan medel) med mycket gott resultat.
Ett tips är att kontakta åkerier eller bönder, de kör ofta med enbart hetvatten.

Hetvatten över 40grader är döden för ev lack....

9

Ett bra medel är Mac-s prickbort diskborste och KALLT vatten...Avsluta med fälgrent diskborste och kallt vatten..Finns inga genvägar :-(

10

Har du ingen fru !? D e en genväg ICQ/ad

West Coast Volks
Attitude is everything !

11

Sondis skrev:

Default/lol

.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

12 Senaste redigerad av Bengt H (2011-02-01 09:40:56)

Sondis skrev:

Ibland är det en omväg att ha en fru   ICQ/ad

13

Bengt H skrev:
Sondis skrev:

Ibland är det en omväg att ha en fru   ICQ/ad

Default/lol  Default/lol

.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>