JACKPOTT 
|o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Swittern
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
JACKPOTT 
Det verkar som Helsingarna hittat på en alldeles egen metod för detta...

Grattis till motorbytet! trasslar det brukar det vara lamellen
Har själv äntligen tagit ur den rasade motorn ur notchen, men har inga bilder så då har det nog inte hänt ?!
Kolla i tanken, tror att de sparat resten av bultarna där 
Haha, så dumt 
Ja brorsan hade åxå en borttappad hjulbult på '58an vid besiktning ifjol. Den hittades dock inte i förgasaren utan i ett par byxor han inte haft på sej...
Konstigt. Men om du börjar mekpasset med en sån stor, ( 3,8 liter? ) kopp kaffe som du hade på framskärmen så kan ju hallucinationerna komma som en våffla i brevlådan. För du har väl aldrig tappat bort nåt förr? Bult,nycklar,plånböcker....
:-P
Hmm, var fan tog de sista bultarna vägen, la dom ju på nå bra ställe.... 
"Nu när Barndoor fantasterna i Dalarna lyser med mörkrets släkta lampa, förmodligen håller de hus kring Mora å dricker blåbärssoppa denna helg, men jag kör." haha du är kul du danne....humor har alltid varit din starka sida.... flitens lampa lyser så att det borde synas ända hem till dig..
har du kört upp den på släpet än?
Hehe... Den står inbackad i garaget, på släpen.
Nästa ryck blir helgen v12, då faller många bitar på plats!! :-)
Visst händer det saker! Bokade i torsdags en registreringsbesiktning på min zwitter med s. Lediga tider som passade mig blev nu på fredag 3/5 han hade lediga tider redan torsdagen efter, men då kunde inte jag. 
Så, nu återstår, skrämma liv i bromsarna, fixa all el, och fortsätta fuska dit lite plåt.
Bromsarna fixades igår kväll, så nu har jag fotbroms, nästan på alla hjul.... Har inte justerat ut dem, så den tog hårdare/tidigare på höger, men de lär väl bara vara en justeringsfråga.
Har klurat lite på extra-options osv, men den uppdaten kommer senare.
Har även börjat spåra elfix, trasiga säkringar, ärgade elkontakter osv, så strax bör väl merparten av elen funka 
Hessich är 54dagar bort, semestern är inte ens klar, men, jaja, ordnar det sig inte med semestern så säger jag upp mig.....
Hoppas verkligen att jag å Masen kan göra långsamma åttor kring varann.
Visst händer det saker! Bokade i torsdags en registreringsbesiktning på min zwitter med s. Lediga tider som passade mig blev nu på fredag 3/5 han hade lediga tider redan torsdagen efter, men då kunde inte jag. 
Så, nu återstår, skrämma liv i bromsarna, fixa all el, och fortsätta fuska dit lite plåt.
Bromsarna fixades igår kväll, så nu har jag fotbroms, nästan på alla hjul.... Har inte justerat ut dem, så den tog hårdare/tidigare på höger, men de lär väl bara vara en justeringsfråga.
Har klurat lite på extra-options osv, men den uppdaten kommer senare.
Har även börjat spåra elfix, trasiga säkringar, ärgade elkontakter osv, så strax bör väl merparten av elen funka 
Hessich är 54dagar bort, semestern är inte ens klar, men, jaja, ordnar det sig inte med semestern så säger jag upp mig.....
Hoppas verkligen att jag å Masen kan göra långsamma åttor kring varann.
Efter vecka tolv så har det racklats med nya hjullager, efter förra tysklandsresans fadäs.
Fick dock såga ut ena lagerbanan, som ingalunda ville släppa...
En stukbild:
Körningsbild:
Skit i Swittern ! Fokusera på Renault Femman !!
Den är ju redan klar, därför jag inte hunnit bli klar med swittern ännu....
Le Car!

Jaha, den är alltså Le Klar !?
.
bra danne.. kanske dags att trimma igång dig på ett litet vad...
Jaha,vad händer här då?
Ny lack och nya pajasfälgar va!!! eller va va!!!
Eller kanske inget på gång

Kom på att jag hittat en byggbeskrivning till Barndoor.
Ahh! Tackar! Jag har ju förstått att alla menar att det är viktigt att mäta när man bygger sin barndoor...
Som kanske inte alla här vet, så har jag tokkört senaste veckan, efter att fått "gör om gör rätt" på registreringsbesiktning, så bokade jag ny tid, och, då gick det bättre!
Blankt papper på registreringsbesiktning, och även samma dag blankt papper på kontrollbesiktning.
Sweet!!! Du kör jag två år utan problem (??)
Återkommer senare med några bilder och lite mera info.
bra jobbat danne!!! nu är det bara å finjustera inför hessich..
Lite uppdate på swittern med s!
Varvis som funkar
Avgassystemet, före ormboets tid!! Detta heter svensk rörbockning och de hade en egen modell på ormbo, innan "mallen på hur ett ormbo ska se ut" kom till världen.

Lite färg, och personlig tuch blev det visst också, alla ska veta att det är 50split som kör och sponsrat denna kärra!
Skellefteås bästa färgsättare kontaktades och han fick lite ramar, och mycke fria händer, och detta är resultatet.

Kollat hur kompressorn ser ut ivändigt har hunnits med också.
lite utvändiga options:

Eftersom jag jobbar med bilfärg så har man det ganska fint för att kunna hitta olika kulörer till olika saker.
Måla en provbit med olika kulörer och känna sig för och lägga mot saker! Ett tips som jag rekommenderar kunder som ska hellacka och totalt byta kulör, köp ett par bättringsburkar och pensla på någon yta, för att få se lite hur det kommer bli när det är klart.
Invändigt saknades allt vad tyg hette, men det är numera monterat.

Hade problem med att plåtbitar i ryggstöden började spreta ut genom tyget, måste fixas!

Allt detta trots att jag även hunnit sätta rondellen i tummen, med kapad sena och gips som följd....
En gudomlig sambo är svaret hur man fixar allt! Även andra, vänner, bekanta och släkt har hjälpt till.
Men satan Joel, nu kan du säja att du har en rallybil alltså... ja om det nu är det man vill...
Så bra den blev, rallybilen alltså 
Du kommer nog att få förklara för en del folk, om varför det står 50 split på en zwitter
Flaggorna blev ju bra, för jag förutsätter att de kommer mattas ner, så de passar bilen i övrigt 
nicke är en mästare med penseln ! 
blev ju hur bra som helst med flaggorna 
Jag fortsätter kämpa, givetvis kommer dagliga uppdateringar på min blogg.
Några bilder på flaggorna. Är egentligen inte klar med dessa, men, en början iallafall, har annat som är mera viktigt för driften av bubblan, som oxå måste göras...

Åsså en bild på hur det såg ut igår, 8dagar före avresa....

Imponerande tempo din enhänte klant !
Nu vill jag bara se att du gör rent lacken och byter ut 6-kantskruvarna på huvemblemen mot mässingsskruvar med spårskalle!
Thermos...pfft... 
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Swittern
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.