Någon som vet vem som säljer isolermatta liknande original -56a bubbla.
Verkar vara någon slags asfaltsmatta som värmts fast.
stenis
orust
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Inredning & Interiör » Ljudisoleringsmatta asfalt
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Någon som vet vem som säljer isolermatta liknande original -56a bubbla.
Verkar vara någon slags asfaltsmatta som värmts fast.
stenis
orust
Biltema.....
Använde Bitumen från Biltema. Med extra lim och värmepistol fungerade de skitbra.
/ P
Använde Bitumen från Biltema. Med extra lim och värmepistol fungerade de skitbra.
/ P
x2
Brukar finnas på tex mekonomen oxå.
Jag hittade en annons på blocket, det var en kille som skulle dämpa sin båt och köpte 45st 40x60x0.4 plus ett 10tal 100x50x0.16, givetvis blev det inte av så han sålde rubbet till mig för 200kr.
Detta är den bitumenmatta som säljes på Mekonomen och jag är ruggigt nöjd med resultatet.
Mekonomen har en 1,6mm och en 4mm tjock variant, kör på 4mm varianten, bitumen är resonansdämpande och inte speciellt ljuddämpande, dock dämpar den ju något, tänk att du klappar till en kyrkklocka med en hammare, utan bitumen så ringer det skitlänge plus att det smäller till när hammaren träffar den, med bitumen så ringer det inte allt det enda du hör är smällen då hammaren träffar träffar klockan.
Nu är det ju så att jag inte ska dämpa för att bygga ljud utan vill tysta ner motor/vägljud, alltså inte ute efter resonansdämpare.
Vill gärna ha en asfaltsmatta som man kan värma med pistol och forma utan extra lim.
Helst likadan som sitter original i gamla bubblor typ -56.
Har inte använt bitumen matta tidigare och har förstått att man måste använda extra lim för att kunna forma den, stämmer detta?
stenis
orust
Biltemas Bitumenmattor är förlimmade, men det kanske inte är världens bästa lim. Fungerar bra på plana ytor men ska du böja mattan över t.ex tunneln behöver du värme för att forma mattan samt extra lim för att få den och fästa och sitta kvar på plats.
/ P
värmer man på ordentligt så faller den på plats.. en liten rulle att pressa ner den o fördjupningar e nästan ett måste då sitter den bra.
Köpte 4st 50-50 för 100kr på en bilverkstad i Stenungsund.
Vet inte riktigt vad jag köpt men det är lite präglat på ovansidan med ett rutmönster.
Killen sade att det var asfaltsmatta.
Helt underbar att arbeta med, bara rycka bort klisterskyddet och värma på plats.
Lite middag och ner till garaget för att göra klart.
stenis
orust
Kommer inte ihåg om motorrummet var isolerat bakom pappen på -56a bubblan,,,,,,,,,
Låter ganska mycket bakifrån vid körning.
Kanske ska rolla fast några ark på plåten som hålls på plats av pappen eller kommer det att ramla av?
stenis
orust
Minns jag rätt så sitter det någon slags fyllning upp i cstolpen från motorummet sett på 56:an.
Är den borta så låter det nog rakt in.
Jo det har suttit en sydd påse med isolering i som varit upptryckt i hörnena.
Har dem kvar men hur jag än bär mig åt får jag inte dit dem som de satt från början.
Köpt isolering att limma fast baksidan pappen, tror det var så original.
stenis
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Inredning & Interiör » Ljudisoleringsmatta asfalt
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.