1

Någon som vet vart ja kan hitta gängtapp m14x1,5 har letat överallt men hittar nada  ICQ/am

Behöver de då ja ska korta styrstagen.

Mvh Stoffe

// Stoffe // Camp bay 72 AKA Dr Cox
Ragtop 60 No name

2

Här tex

Döda flugor svävar i vår rök
Faran lurar bakom nästa krök

3

Mjo. Men måste väl gå att hitta i de här landet.

Ragtop 60 No name

4

Finns det inget på järnaffären så måste de kunna ta hem till dig. Beställde tappar på Järnia här i Bålsta. Har du vägarna förbi kan du få låna min alternativt ta med staget så fixar vi dem på en gång.

Ännu vet ingen hur en gammal folkvagn kan bli!

5

Ja ska kolla på en affär i stan som ja kom på att ja har glömt. Annars så får de nog bli en studiebesök hos dig.  ICQ/ag

Ragtop 60 No name

6

http://www.wurth.se/Produkter/Produktka … ganga/?p=1

Tada!

Sweet Loretta Fart
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan

7 Senaste redigerad av Sten vW (2013-05-07 22:16:16)

eller här hos min hovleverantör i uk:

http://www.tap-die.com/contents/en-uk/d … ps_01.html

Detta gäng är rättså kluriga, vi önskade 1/4" 26TPI vänster för André styrdämpare (20tals mc) och efter direktkontakt så löste det sig Default/yikes

Har funderat på om de vänstergängade styrstagen på VW skulle motivera....

S

8

Håll utkik på tradera. Där köpte jag min.

Bubbla -62
Buss -60

9

En M14x1.5 borde finnas i varje VW-entusiasts verktygslåda. Bra till mycket. Fixa skadade gängor i bromstummor/skivor, skadade tändstiftsgängor, Gänga om styrstag och säkert flera områden.

En M12x1,5 är inte heller fel om man ändå skall beställa tappar.

10

Peter S skrev:

En M14x1.5 borde finnas i varje VW-entusiasts verktygslåda. Bra till mycket. Fixa skadade gängor i bromstummor/skivor, skadade tändstiftsgängor, Gänga om styrstag och säkert flera områden.

Inte tändstiftsgängor,det är M14x1,25  ICQ/ab

72a Typ3 Fastback 2625cc turbo
90a T3 Doka oturbo
68a Typ1 Autostick 1600cc sugturbo aka"Slo'white"
73a Typ3 Fastback "Coldballs" turbo
64a Typ1 2110cc turbo

11 Senaste redigerad av Peter S (2013-05-08 09:31:38)

Patte skrev:
Peter S skrev:

Inte tändstiftsgängor,det är M14x1,25  ICQ/ab

Det kan förklara varför stiften var så tröga att få i  ICQ/ag
Närå, så kan det gå när man sitter på jobbet långt från garaget och skall vara besserwisser.

Mao köpläge även den tappen. Har den också...

12

Det brukar vara en gubbe på alla veteranmarknader i mellansverige som säljer gängtappar och gängsnitt. Han brukar ha det mesta till bra priser.

13

HenrikL skrev:

Det brukar vara en gubbe på alla veteranmarknader i mellansverige som säljer gängtappar och gängsnitt. Han brukar ha det mesta till bra priser.

Han handlade jag av i Nossebro. Nu har jag upptäckt en till gängtapp jag saknar... Det är den till växellådsinfästningen i hornen som växellådan sitter i. Den lär man dock inte använda ofta...  ICQ/ab

Alte Liebe rostet nicht!

14

industritillbehör/ tools borde kunna leta upp en till dig  ICQ/ab

(o\!/o) 66a        lo\/ol 65a+62a

15

Problemet löst. En kompis har. Tack ändå. Blir ändå till ha investera i en. Kommer säkert till användning ett antal gånger igen.

Stoffe

Ragtop 60 No name

16

Köpte tysk tillverkad gängtapp på tradera för 130:- inkl frakt ICQ/ab

17

Annars har jag

18

sen går det ju bra korta styrstag utan gängtapp också. gjort det på massor av bilar åt både mig själv och andra.  ICQ/ab

militärhistoriskt intresserad och samlare av svensk militaria t o m 1945. har du nåt? pm:a!

19 Senaste redigerad av johan_l (2013-05-08 21:25:32)

nizekustoms skrev:
HenrikL skrev:

Han handlade jag av i Nossebro. Nu har jag upptäckt en till gängtapp jag saknar... Det är den till växellådsinfästningen i hornen som växellådan sitter i. Den lär man dock inte använda ofta...  ICQ/ab

Skulle jag haft nytta av 3 ggr, men tyvärr har jag ingen då de vsr för dyra, men jag tog en hårdmetallsktuv och sågade spår i så kunde man rensa gängorna drägligt iallafall...

Övrigt så letade jag en annan vanlig men inte jättevanlig tapp...
Tror de var jula eller biltema som hade en sats som kostade mindre än en enskild tapp, de sålde inte just den löst. Satsen var inte höjdarkvalitet men för att rensa gäng funkar den klockrent...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)