1

Så någonstans att man kan svarva om typ 3 trummor så att de passar IRS bakvagn  Någon som minns årsmodell på typ 3 trummorna  o isåfall vilka broms detaljer använder jag då
Eller var det någon annan trumma som jag kan använda??

|o\/o|

2

http://www.vwcustomspeed.com/luftkylt/luft_broms.html
Dom har trummor med annat bultmönster.

3

Jag använde typ 3 -64 trummor ihop med 1303 bromsar, det funkade fint..

4

Jag kör typ3 (64-65, tror jag) trummor, till splitbuss bromsar(65a) på 1303 IRS bärarmar.
Det funkar fint, det enda jag gjorde på trummorna var att svarva av den yttre "falsen" på insidan av trummans ytterdel. Jag tror det finns bild på det i min tråd, "surfbussen"

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

5

Gott Jonas Det är det svaret jag vill ha  att det passar så lätt i hopp
Lasslo Den bilden har jag sparat någonstans men hittar inte den längre

tack för alla svaren Nu blir det 5/205 runt om på 1302 caben skall bara lösa det fram också några tips på det? Skivor finns ju som passar men vad skall jag använda för ok

|o\/o|

6

Hallå gott folk Typ 3 trummor passar inte rakt av på en irs bakvagn med orginal bromsar!!
Typ 3 truman är 2480mm i diameter o org.är2300mm och typ3 truman är bredare

|o\/o|

7

David h l skrev:

Hallå gott folk Typ 3 trummor passar inte rakt av på en irs bakvagn med orginal bromsar!!
Typ 3 truman är 2480mm i diameter o org.är2300mm och typ3 truman är bredare

På min 1300s -71 (fyrbult)  passade det utmärkt att bara skruva dit typ3 trummor bak, när jag ville köra stora fem-bultsfälgar....
Men det finns två olika diametrar - Varianten hade större.
Tittar man på 311-numret inuti trumman så har de olika bokstäver efter, har inte i huvudet exakt....

8

Var det inte tidiga typ 3 som hade samma diameter som typ 1?
Jag har fembults typ 3 runt om på min typ 1. Bak är det kompletta typ 3-bromsar och fram är det 1302-03:s innanmäte och typ 3-trummor. Bredden på backarna är 45 mm bak och 50 mm fram (1302-03 har 45 mm fram).
/Anders

KG Cab 1971
1303S 1974
Coach 1989
Samt Mazda MX5, Smart ED, Husqvarna & Monarscoot