1

Jag tänkte prova om Betong splitten skulle hitta ett nytt hem.

Känn historia, bilen levererades som ny till en firma i Uleåborg, Finland. Jag köpte bilen 2007 från Vasa. Original lack.

Nytt från 2011:
-    Golvhalvorna, även alla andra rost skador är svetsade samt största ”felen” på bilen. Synliga nya plåtbitar är målade med rost färgen.
-    I stort sett allt är bytta i chassi och bromsväg

o Allt i bromsväg(bort sett bakre trummor), Tex. EMPI skivor fram
o CSP avsmalnad framvagn och fjäderpaket
o Spindlar från 58-64 bubbla som är renoverade  med nytt ledbultsats
o Alla hjullagar, styrstag, bussningar, styrdämpare, TRW styrbox, stötdämpare fram etc.

- Växellåda är från en oval bubbla dvs. delsynkroniserad årsmod.54-57 med en noskon från 55-59 buss.

År 2012 gjordes det en ny motor som fungerar bra. Motorn har gått ca. 4000km. Nya däck fram och bak med 16” fälgar.

I stort sett alla original delar finns, såsom kuddar, askkoppar, split pilar. Albert speglar och takräcke följer med.

Bilen är registrerad  i Finland och besiktad till februari 2013. Jag ska ställa av bilen i slutet av oktober. Jag kan hjälpa med import och reg.bes. i Sverige om så önskas.

Skräckiga detaljer för den kräsne och termos entusiaster: 
- Ny universal kabelhärva är monterat ”underifrån” i bilen inte som på fabriken längst tak linje.
- Inredningen är jätte sliten men original
- Kinesisk fördelare borde man byta. Den fungerar bra under körning men tomgång är omöjligt att få stämma.

Även en hel del saker att fixa i bilen. Jag tänkte fixa dem här grejorna under vintern om jag hittar ingen köpare.

-    Krympslang på kablarna
-    Tänkte svetsa / skruva ett metalrör(original köpt) för kablar från kaross till framskärm.
-    Byta fönster lyftare för förar sidan. Går att använda ca. 10cm upp och ner.
-    Glas för hastighetsmätare
-    fixa matt sats, repro splitt gummimattor finns.
-    Fixa ”begränsare” för dörrar så att det går inte öppna dem för mycket.

Priset är 13 000€ eller 110 000kr

Ring 00 358 40 160 44 14
mail: hooponator (at) gmail.com
Bilen är i Tornio, Finland. 5 km från Haparanda och 102mil norr om Stockholm.

Det går utmärkt att byta min split mot en 356 Porsche A-model även objekt. Delar till en 356B T5 kan också tas i bytet. Inga snöskotrar, båtar, husbilar eller Fiat och annat sånt!
Bilder:
http://hopoheka.kuvat.fi/kuvat/Betoni+split/

Jag håller mig rätten att ångra eller ändra annons. Bilen är såld när pengarna är i min hand eller på bankkonto. Inga reservationer!

International buyers are welcome.

2

Usch vad fin den är, synd att jag inte är gjord av pengar..

3

PM skickat!

4

Update
Nybesiktad 30.4.2013
009 orgininal Bosch fördelare.

Över 100 bilder;
http://aijaa.com/al77999