1

Har idag startat upp den trimmade 34hk som skall göra sin jungfruresa till Hannover första maj. Är det några fler som tänker åka? Första natten blir på hotell Faterland i norra tyskland fredag kväll. Lördag brukar det vara grillning hos Grundtman i Hessich Oldendorf och avfärd till Hannover söndag morgon. Själv tar jag färjan från Travemunde kl22.00 på söndag kväll. Hemma måndag kväll.

2

Det kan nog bli en tur ner i år med ICQ/ab

3

Någon mer som skall ner? Jag får inte ihop din resa Hasse?
1 maj är på en onsdag. Vi åker troligen ner mån-tis. natt eller tidigt tisdag morgon med båt mellan Varberg-Grenå. Skall du köra bubbla ner? Vi har inte spikat hur många som skall med så det kan bli plats över annars från Varberg.

4

Jag i min enfald trodde att alla första maj är på söndagar. Jag åker måndag från tälje tidigt som satan för att hinna till Hotell Vaterland på kvällen. Tisdag åker jag till Grundtmans för grillning och tidigt på onsdagen till Maikäfertreffen. Åker med färja från Travemunde kl 22.00 på onsdagkväll och är zu hause torsdagkväll. Har trimmat på 34hk lite till med Big Bore Kit så nu är kompet uppe i 10.2. Håller veven?

5

Hans Landelius skrev:

Har trimmat på 34hk lite till med Big Bore Kit så nu är kompet uppe i 10.2. Håller veven?

Default/yikes  ICQ/ae  ICQ/ae

6

Motorn i och startar snällt. Imorgon blir det gatkörning och om tid finns kanske också besiktning. Måndag bär det av så ha era mobiler på ifall jag mot förmodan behöver assistans längs vägen. Mycket att se och handla på Maikäfertreffen och dom har visst även god öl.

7

Hans Landelius skrev:

Motorn i och startar snällt. Imorgon blir det gatkörning och om tid finns kanske också besiktning. Måndag bär det av så ha era mobiler på ifall jag mot förmodan behöver assistans längs vägen. Mycket att se och handla på Maikäfertreffen och dom har visst även god öl.

Jag har firma bilen på service VAG måndag så då finns jag i Värnamo om ngt skulle hända.

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

8

ring mig om du har svårt att sova, så ska jag sjunga vyssan-lull för dig som du brukar vilja   Default/lol

Blanda inte ihop min personlighet och attityd.
Min personlighet är vem jag är, min attityd beror på vem du är...

9

Hasse, har du bokat något hotell i Hannover?

10

nej jag bor i hessich-oldendorf natten mot Maikäfertreffen och åker 5 på morgonen till hannover.

11

OK. Jag har bokat på samma hotell som sist. Vi har en plats över om någon är sugen att hänga på.

12 Senaste redigerad av Bengt H (2013-04-29 21:55:15)

Mannen, myten,legenden stannade till för en förmiddagsfika idag på väg mot HO bbq o Maikäferträffen. Avsaknad av värme i bilen gör klädseln...den nybyggda bigboren gick som tusan.....vinet av rakskuret kamdrev ljöd över nejden (o i Hasses huvud??)  Ikvää har jag fått rapport att han landat lyckligt på hotel Fatherland strax norr o Hamburg.

Post's attachments

2013-04-29 08.50.26.jpg, 196 kb, 640 x 480
2013-04-29 08.50.26.jpg 196 kb, 225 downloads since 2013-04-29 

13

Hemma igen efter 240 mil med insugsåska i bilen. 34 big bore gick över förväntan endast ett litet tjall med en vippskruv som fixades på ett Raststätte. Kammen på 302 grader gjorde att motorn var lite trög vid låga varv men kompenserade detta med ett jävla vrid på höga varv. Tog backen i Jönköping mot Göteborg i 100km/tim på fyran.Backen uppför Kolmården gick i 110 på fyran utan att sacka i båda fallen. Den drog ca 0.7 milen och jag låg i 100-110 i stort sett hela tiden. Maikäfertreffen var som vanligt med ett herrejössesutbud av allt man kan skruva dän på en folka under en minut, men det fanna även en hel del gobitar. Det är glädjande att se så många nya eftermarknadsdelar som numera görs i Europa med tanke på all skit som kommer via USA. Köpte en cool remskiva som är en exact kopia på Porsches men med oljekastarspår till min trimmade 30hk. Trevlig grillning hos Grundtman i Hessisch-Oldendorf kvällen före Maikäfer. Sen är det ju inte helt fel att det är sparrissäsong i Tyskland runt första maj. Middag på Hotell Vaterland: färsk vit sparris med smält smör och hollandaisesås och rökt skinka. Till detta serverades det tre stora jätteäckliga tyska öl. Häng med nästa år vetja.

14

Låter som en trevlig utflyckt.skönt att allt höll och visst f. vore det trevligt att åka med.. även nyskördad sparris e gott. ICQ/ag . något få smakat här.  ICQ/an

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

15

Skit att man inte kunde vara med men det kommer fler resor ICQ/ag
Hasse kolla upp ytterdiametern på den delen där oljekastarspåret finns vet att det varit problem med för stor diameter där  Default/hmm

16

Kul att resan och motorn gick bra ICQ/ab
Vore kul att få höra motorn nu när den går som den ska, fick ju vara med på uppstarten när den numera krossade soppapumpen trilskades.
Kanske på Gärdet?

//Göran

Bubbla -62

17

Här är lite bilder från träffen! (Tack för växellådan Hans! Den blev perfekt;.))

http://www.flickr.com/photos/29802242@N … 396222786/

//Gunnar Utterström

18

Spänningen med att åka 240 mil med en nybyggd motor slår alla träffar även hessich. Att testa nya koncept live ger mer än tio år på vilket forum som helst. Efter fyra år till Maikäfertreffen har jag lärt mig att lita på vw. Den bara går och går. Nu har jag inte för vana att fuska med detaljer, arborrat,nya lager,renoverade stakar och oljetryck på startmotorn sen är det bara å åk. Visst man kan köpa en "ny" motor på skroten för 1500 spänn och man tar sig till bugrun men åker släp hem. Inte min grej, glädjen över att kunna åka dit man vill oavsett mil överträffar de stålar man spart på motorn för att lägga dom på dyngsänkt bil som klarar sig till närmsta kaffe. (man kan också gå om man vill vara bekväm).

19

Jag var också på Maikäfertreffen 2013.
Bilder: http://www.classiccult.com/blog/maikaef … -2013.html