1

Åker dit och snokar på lördag en sväng - brukar vara rätt bra.
Kan inte se att det är inställt pga översvämning på åkern, men ta med
gummistövlarna för det brukar vara lite off-road.
Tänkte åka vidare till sommarstugan utanför Uppsala
(1mil mot Enköping till) på eftermiddagen för att grilla och softa lite.
Finns det intresse så är det gott om sängplatser.
Ska det sovas sked så skicka en bild innan lördag.
/Herman
070-5472829

Volkmasters Sweden
East Hill Welding
Peace Performance
Nygrens Mekaniska
CSP
JP Motorsport

2

I Viksta är det väl nästan tradition att man fryser som f-n på morgonen, blir lerig om fötterna och kör fast på vägen ut?  ICQ/ag

3

Japp -som Viksta-veteran vet du vad som gäller.
Verkar bli minusgrader på morgonkvisten så lika
bra att leta rätt på långjalingarna.

Volkmasters Sweden
East Hill Welding
Peace Performance
Nygrens Mekaniska
CSP
JP Motorsport

4

Var ligger viksta. ?

5

Just min fråga. Drar till med: vilka tider gäller? istället, så har vi snart all info!

" . . . if I told you all that went down
        it would burn off both of your ears . . . "

6

07:00 till 16:00 nu på lördag. 2 mil norr om Uppsala.
Vill ni vara där före Gurra så är det senast 05:40 som gäller.

http://www.ahk-uppland.se/

/Herman

Volkmasters Sweden
East Hill Welding
Peace Performance
Nygrens Mekaniska
CSP
JP Motorsport

7

Tack för tipset hade helt missat det.

typ1 57, 66 typ14 68
typ2 65, 75 typ3 62 typ4 73
Och husvagn 65.

8

Är det denna marknaden som är vid en gokartbana? I så fall har jag många minnen från barndomen på den marknaden ICQ/ab

9

MrPete skrev:

Är det denna marknaden som är vid en gokartbana? I så fall har jag många minnen från barndomen på den marknaden ICQ/ab

Jag misstänker att du var på marknaden vid skokloster slott
-där hade de ett bilmuseum med en liten bilbana utanför.
Körde där själv när jag var liten.
Numera är museet sålt -fina minnen dock.
/Herman

Volkmasters Sweden
East Hill Welding
Peace Performance
Nygrens Mekaniska
CSP
JP Motorsport

10

Hmmm.. ja det är möjligt.. Det är nog nästan 15 år sen jag var där sist iaf, flyttade från Uppsala -03 till Göteborg. Jag får höra med farsan, han har nog koll på var det var.
Vet att jag varit på Viksta marknad nån gång iaf. Sen var det veteranbilsträffar vid (V)Ulvakvarn också utanför Uppsala, där brukade det va en del folkor minns jag.
Många minnen som sagt, hoppas ni som ska dit gör många fynd ICQ/ab

11

MrPete skrev:

Nej, den här är mitt ute på vischan. Jag tror du tänker på höstmarknaden i Uppsala, som tidigare var på ett ställe som heter Rörken, där det finns bl.a. en gocartbana.

12

Här finns en samling bilder på de folkvagnar jag stötte på under en tur genom parkeringen idag
http://www.vwtyp1.com/forum/viewtopic.p … 58#p142358

13

HenrikL skrev:
MrPete skrev:

Nej, den här är mitt ute på vischan. Jag tror du tänker på höstmarknaden i Uppsala, som tidigare var på ett ställe som heter Rörken, där det finns bl.a. en gocartbana.

Ja! Rörken är det! Minns att det kunde va ganska lerigt där med, gokart körde man ett otal gånger vid varje besök ICQ/ab Men man var för liten för att leta bildelar, så det blev mest andra fynd.

14

Var det någon som fyndade??? Jag letade cykeldelar så jag är rätt nöjd ICQ/ab

Sweet Loretta Fart
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan

15

Nu, upp med bilder på alla rea fynd! För, jag VET att ni gjorde fynd!

Kul att Gurra fått fart på panelen! Ser bra ut!

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

16

Fyndade en komplett rattstång med ratt, tändlås, nycklar och blinkersspak till en oval.

T1 -68 Råttig men rolig, motor från Yamaha R1, T1 -53
T1 60-tal fejksoltakare, projekt. T1 -63. T1 -56

17

En öl (snuskyl) till garaget ICQ/ab bild kommer. Samt att mor o far va till ockelbo o hämtade ett takräcke till bubblan ICQ/ab

18

Instruktionsbok i nästan nyskick till en bubbla -54, en 16" fälg å lite småkrafs blev det på marknaden.

Men de riktiga fynden blev senare när jag skulle åka och kika på en -74 enkelhytts pickis som varit avställd inomhus sen -88 som jag fått ett tips om ICQ/ab 
Nästan helt rostfri, dock lite råttäten i handskfacket  Default/hmm 1000:- som dom ville ha var den väl värd...  ICQ/ag  ICQ/ae   som bonus FICK jag ett par motorer av okänd årsmodell varav en var en AS motor, motorlucka, framhuven, dörrar å nån skärm till en bubbla från före
-55  ICQ/ag  ICQ/af Bilder kommer när jag hämtat hem allt, iaf betalt, skrivet och klart!
En bra dag helt enkelt...  ICQ/af

19

Vad glad man blir när saker som uppfattas som skrot hamnar hos folk som vet att ta hand om det! Grattis!

car_l skrev:

Instruktionsbok i nästan nyskick till en bubbla -54, en 16" fälg å lite småkrafs blev det på marknaden.

Men de riktiga fynden blev senare när jag skulle åka och kika på en -74 enkelhytts pickis som varit avställd inomhus sen -88 som jag fått ett tips om ICQ/ab 
Nästan helt rostfri, dock lite råttäten i handskfacket  Default/hmm 1000:- som dom ville ha var den väl värd...  ICQ/ag  ICQ/ae   som bonus FICK jag ett par motorer av okänd årsmodell varav en var en AS motor, motorlucka, framhuven, dörrar å nån skärm till en bubbla från före
-55  ICQ/ag  ICQ/af Bilder kommer när jag hämtat hem allt, iaf betalt, skrivet och klart!
En bra dag helt enkelt...  ICQ/af

20

ölkylen ICQ/ab
http://www1.garaget.org/gallery/images/22/21014/21014-a11b167343fffc0c33d785ea567cb1cd.jpg

takräcket från ockelbo
http://www1.garaget.org/gallery/images/22/21014/21014-06a4c35421035a09c20e9412ad972e0e.jpg

mvh / Richard

21 Senaste redigerad av Wompa (2013-05-01 21:44:08)

Var dessa något intressant?

http://farm9.staticflickr.com/8117/8700214592_e40af74f91_z.jpg
IMGP0572 - 2013 by W0mpa, on Flickr

Sweet Loretta Fart
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan