1 Senaste redigerad av lowang (2013-05-01 19:56:48)

Har lämnat iväg mina spindlar för att flippa/droppa dem.
Han är dock väldigt skeptisk till konceptet.

Det är det här konceptet jag hade tänkt:

http://www.wagenswest.com/how_to/flipping_a_spindle.php

Jag förstår definitivt skepsisen men ändå fattat det som att (jävligt) många har gjort på detta vis och kört 1000-tals mil och det har funkat.

Jag vill veta om detta är hållbart eller man har några tusen mil framför sig sen får totaltenovera spindlarna igen.

Tacksam för mycket input ICQ/ab

Post's attachments

image.jpg, 93.91 kb, 429 x 811
image.jpg 93.91 kb, 163 downloads since 2013-05-01 

Ät gul snö, det kan vara öl.

2

Mer om samma sak här.
Vända spindlar tråd.

Kid-V-Rod -51
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36

3

Finns det nån som kan visa på bild var och hur mycket man ska slipa ur på spindel, king pin och länkpinne?
Hade varit evigt tacksam ICQ/ab

Ät gul snö, det kan vara öl.

4

har såna spindlar med den svetsade förstärkningen, det har hållt 500? mil plus förmodligen betydligt mer då dom kommer från coccio-bussen. jag tror dock att det kan bli problem om man vill montera ett csp-skivbromskit. -nu vet jag inte vad renoveringintervallet var när bussarna var nya, men det känns som många bygger sina hobbybilar med både hängslen o livrem, hur många mil rullar dom igentligen? är det inte troligare att dom blir stående för att man tröttnar än att de slits ut eller rostar sönder? ICQ/ab

5

lowang skrev:

Finns det nån som kan visa på bild var och hur mycket man ska slipa ur på spindel, king pin och länkpinne?
Hade varit evigt tacksam ICQ/ab

Lite svårt å instruera hur mycket och var för det är liksom lättast då man helt enkelt plockar ihop spindlarna igen.

Fasa dock först av runt övre länkpinhylsan enligt bilden.

http://i45.photobucket.com/albums/f98/Hebster52/Flipped%20spindles/20080107.jpg

Sen provmonterar man den på plats med länkpinnen på plats. Jag hade även 6st schims mellan så får man lite justermån sen också. Men länkpinnen på plats kan man sen vrida den mot spindeln för å se var skallen på länkpinnen börjar ta i spindel. Slipa lite igången å testa mellan varven tills länkpinnen löper fritt hela varvet. Kolla från båda håll varje gång.

Kid-V-Rod -51
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36