1

Tjena!

Har en T1 62:a och i den sitter det en 1300 snurra från en 70:a. Försökte montera motorluckan, men inser att motorluckan tar i luftburken, det går helt enkelt inte att stänga motorluckan helt. Det är inte jag som gjort motorbytet utan det är förra ägaren som började med projektet som jag har tagit över. 

Luftburken bör väl vara aningen större på en 1300 än på en 1200, men känns som att det är fler ute i vår värld som gjort en sådan motortransplantation. Har nån några tips och råd? Ska det gå att byta motor som det är gjort på denna? eller måste man byta luftburk/göra andra ingrepp...

ICQ/ab

//Wolvson   ---- Typ1 62:a ----

2

Jag har ett litet sportluftfilter på min. Visserligen är originalet väldigt bra men det funkar med detta också .

Olle Sewerin en 45åring som trillat dit i VW träsket igen efter 20år

3

Okej..har det funkat att du haft original monterat tidigare eller? Vad kör du med för sportluftfilter?  ICQ/ab

4

-66ans 1300 har en liten 1200-liknande luftburk så jag tror nog att din originalburk ska funka.
Jag tror att du har en stor oval burk. De tar i luckan. Skaffa en mindre. Men hoppa över sportluftfiltret på en originalmotor. Funkar inte bäst.

Man vet inte att man inte kan innan man provat.

5

Stämmer bra, min är en stor och klumpig oval burk.. Då ska jag försöka få tag på en sådan, tack för hjälpen! ICQ/ab Du har ingen liggandes?  ICQ/ab

6

Jo till besiktnings-motorn ICQ/af
Men den ska sitta kvar där. Den motorn finns ju till för att se original ut. Hoppar mellan min -66a och Kents -60a så vi har båda platta luckor som kräver lilla burken.

Man vet inte att man inte kan innan man provat.