1

Har bokat tid för en reg.besiktning i Uppsala.
Har aldrig varit där förut.

Vet att det inte spela någon roll vad ni svarar, jag åker dit ändå, men ville bara höra vad ni har för erfarenhet av dem.
Är de vettiga eller extremt nitiska? Finns det rent av någon folkafetichist bland dem? Det är inte helt ovanligt. På de stationer jag normalt kontrollbestiktigar på finns det på samtliga.

Vet inte heller vad som är att föredra, en yngre förmåga som inte kan bilen (en 60-talsfolka) och då kanske är extra petig och kör allt "by the book", eller en äldre gubbe som kan bilen och då direkt ser vad som är petat med ICQ/ac

Ännu vet ingen hur en gammal folkvagn kan bli!

2 Senaste redigerad av johan_l (2011-04-12 11:19:16)

Har alltid tyckt jag alltid fått sjysst bemötande. Har nog alla år jag besiktigat folkor bara fått anmärkning 1 gång i början på 90-talet när jag körde 2st bublor (1302or) efter varandra till samma gubbe. Då fick min bruksbil anmärkning på läckande avgas, men de släppte busbilen jag var in med innan, en kirunacabbad bil där avgas både läckte och lät, ganska sänkt med den tidens mått, låg på avsågade gumibuffrar bak och kapade fjädrar fram (McPerson). Men läckande avgas är vettigt att anmärka på på en folka så jag kan faktiskt inte klaga. Jag har inte mött nån som varit folkaaddict själv dock, dock bilintresserade.

Generellt sett tycker jag de verkar rätt resonabla map våra hobbybilar. Sen kan jag tänka mig att kommer man med kraftigt ombyggda bilar så hindrar väl vissa regler dem att släppa igenom vissa saker, alla varken vill eller tycker man kan se genom fingrarna även om jag tror många gör det... ICQ/ab

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

3

Vafan Default/yikes   ICQ/ab

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

4

Svwerker skrev:

x2

5

vwfreak skrev:
Svwerker skrev:

x2

?

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

6

Fanns det ingen ledig tid i Enköping? eller är dom nitiska där?

7

Hej Peter lycka till.Jag skall regbesikta i morgon det blir i västerås.Dom gör inga regbesiktningar i Enköping

8 Senaste redigerad av Rejkfantasten (2011-04-13 20:58:53)

hasse skrev:

Hej Peter lycka till.Jag skall regbesikta i morgon det blir i västerås.Dom gör inga regbesiktningar i Enköping

Aj fan då är jag felinformerad ICQ/ac . Sorry. Hoppas det går bra!

9

johan_l skrev:

Har alltid tyckt jag alltid fått sjysst bemötande. Har nog alla år jag besiktigat folkor bara fått anmärkning 1 gång i början på 90-talet när jag körde 2st bublor (1302or) efter varandra till samma gubbe. Då fick min bruksbil anmärkning på läckande avgas, men de släppte busbilen jag var in med innan, en kirunacabbad bil där avgas både läckte och lät, ganska sänkt med den tidens mått, låg på avsågade gumibuffrar bak och kapade fjädrar fram (McPerson). Men läckande avgas är vettigt att anmärka på på en folka så jag kan faktiskt inte klaga. Jag har inte mött nån som varit folkaaddict själv dock, dock bilintresserade.

Generellt sett tycker jag de verkar rätt resonabla map våra hobbybilar. Sen kan jag tänka mig att kommer man med kraftigt ombyggda bilar så hindrar väl vissa regler dem att släppa igenom vissa saker, alla varken vill eller tycker man kan se genom fingrarna även om jag tror många gör det... ICQ/ab

Tack och bock.
Det är bara att hoppas på det bästa.
Det är dock inte dax riktigt än.... ICQ/ab

Ännu vet ingen hur en gammal folkvagn kan bli!