76

Faen! Det var som du skrev, man måste ha längre pinnbultar bak och längre bultar fram! Prövade skruva ditt muttern bak och när man dragit åt så är gängan bara halvvägs in i muttern. Så man måste tyvärr köpa dessa längre...

77

Motorn på plats igen!
http://i1152.photobucket.com/albums/p485/eskilade/DSC_0157_zpsa2a8d009.jpg

78

Eskil skrev:

Faen! Det var som du skrev, man måste ha längre pinnbultar bak och längre bultar fram! Prövade skruva ditt muttern bak och när man dragit åt så är gängan bara halvvägs in i muttern. Så man måste tyvärr köpa dessa längre...

Okej ja det var ju en tröst att jag inte köpt det i onödan. det ska bli skit kul att få hem fälgarna från pulverlack.
fy tusan va snyggt det blir nu med motorn på plats, kul att du delar med dig så mycket.
Trekronor

Never pick a fight with an ugly person, they`ve got nothing to lose

79

trekronor skrev:

Haha många Peter här. Jag gissar att det är Peter Pop du bjuder ut annars lät det som en kul helkväll men det tar vi igen på Åland va och då hänger ju Ola.O på också eller?
Peter/Trekronor Default/smile

En till Peter här, haha Känner igen både Pop och Eskil från Mk1 club Schweden, så denna har man sett innan ICQ/ab Snyggt jobb med rostlagning och plåtbyte, kommer den ut till sommaren?

80

Tack som faen! Kul att någon äntligen skriver tillbaka ICQ/ab
Jag har ju en förhoppning om att iallafall kunna ta den ner till bugrun. Men man vet aldrig!

81 Senaste redigerad av trekronor (2013-04-24 15:12:12)

Fick paket idag ICQ/ag  nu ska det bara dit också. Nu börjar jag ledsna på min ischias  Default/yikes

Post's attachments

IMG_0347.JPG, 116.45 kb, 572 x 429
IMG_0347.JPG 116.45 kb, 341 downloads since 2013-04-24 

82

Härligt men tråkigt med ichiasen! Hoppas det blir bättre ICQ/ab Vad kostade paketet inkl frakt?

Blev inget motoruppstart idag, men kanske imorgon!

83

Inte för att vara den som är den men dessa borde väl också passa?
http://www.paruzzi.com/webshoppen/?zoek … up=01&

84

det saknas ju lite gänga längst ut det och är ju den vi behöver. vet inte helt vad det kosta jag beställde ju mer grejer men om du kollar dom länkarna jag klistra in i 74 så får du ju priset på bultarna och tapparna där.

85

kollade nu 55eur +5,90x10=59eur 114eur ca 982skr + frakt. uj kanske lite väl dyrt. Nåja försent jag får dra ner på maten  Default/lol

86

Man kan även köpa pinnbultar på Porsche i varierande längd, passat perfekt ICQ/ab

87

Vore ju grymt med porschebultar, men där kan jag tänka mig att det kostar... Funderar lite kring vilka bultar jag ska beställa på paruzzi finns en som har totaltlängd 47mm och en 56mm. Men båda har ju kanske 3mm längst ut som saknar gänga. Borde ju då räcka med 47mm kan jag tänka mig...

88

Tror de ska räcka faktiskt, köpte Porschebultar runt den längden, inte jättedyra hsr jag för mig.

89

Men då beställer jag 47mm pinnbultar. Struntar i kupolmutter, det funkar ju med original öppna. Ska kolla vilka bultar de har till fram också. Tjo tjo

90

Vart har du köpt rep-plåt till bilen och hur är passformen?

91

Mycket är nyproducerat typ klokkkerholms och de passade sådär... Man får modifiera lite och banka. Men skärmkanterna bak är vw original som jag köpte av en trevlig man på bugrun förra året och de passar som de som satt från början.
Ingen uppstart ännu, men snart! Mycket snart!

92

Börjat slipa lite innan grundfärgen!

http://i1152.photobucket.com/albums/p485/eskilade/DSC_0173_zps66f0e478.jpg

93

fy fan va du ligger i! jag hatar mig själv.! ICQ/ae

94

Nej gör inte det! Bara ta sig i kragen och sätta lite fart! Inte svårare än så ICQ/ab

95

Nu har jag grundat skiten!

http://i1152.photobucket.com/albums/p485/eskilade/DSC_0175_zpsb710b5ad.jpg
http://i1152.photobucket.com/albums/p485/eskilade/DSC_0176_zps557f027d.jpg

Smeta på lite karosserikitt och sen på men lämplig body/underredesmassa och sist färg. Blir fint detta!

96

Fasen Eskil det ser riktigt bra ut. gillar din tråd som f-n  ICQ/ag

97

Tack! Det är himla roligt att man får respons på skiten man gör! Dom tre första sidorna är det typ jag och min kompis peter som skriver i tråden ICQ/ab

98

Kan väl va att t3 inte har varit så heta direkt,men det känns nästan lite som att det börjar vänd lite, det blir ju bara mindre och mindre av dom när de mesta säljs till Afrika.
Min inställning är att alla vw som har motorn på rätt ställe ( i baken) och låter som En Vw är det som räknas. Men det är ju jag det.jag tycker faktiskt j-light mycket om tidiga passater golfar k-70 och sånt också med men jag vill inte ha nån, inte just nu i alla fall men det kan ju ändras ICQ/ag

99

Jag håller helt med! För några år sedan hittade jag en tidig t2a bakom ett bostadshus, min kusin som då hade en 63a bubbla sa direkt att den inte va något att ha. Men se nu! Jäklar va populära t2or är. T3an är väl inte riktigt high fasion ännu, men det kommer snart! I england är de tokigt populära!
Jag gillar också tidiga golfar, äger en tvådörrars brun något trimmad från 83. Är engagerad i en klubb som jag driver med en kompis www.mk1.se. Bara kika in där!

100

Härligt jobbat ICQ/ab  vad är det tänkt för färg? Orginallack? Går det få tag i kromstötfångare nya?