Det behövs lite mer Typ1 trådar på denna sida.........
Även om jag inte kommer att börja riktigt aktivt med denna bil så börjar jag med en lite tråd om det som är gjort i alla fall.....
Fyndplatsen
Något dammig
fast mer bucklig än dammig

Dock skapligt rostfri


helt rostfri i dörren(satt 1st på bilen)
skärmen ser bättre ut än vad den är..... ingen av skärmarna går att rädda...
provade att skrapa bort lite rostskydd..... stort sett enda rosten är i framkant denna bakflygel
solida stötfångarfästen

det saknade ju en hel del delar när bilen hittades... men några är fixade...
Huv från -54

dörr från -55 fast stratos silver
radio blockoff från samma -55:a
tank från samma -55:a
W-lucka från en -57:a (ja, jag vet att det är fel) men den får duga tills jag hittar en tidigare.....

2st skapliga -58-59 skärmar för 150kr
samt framlysen, hastighetsmätare daterad 5/55, handskfackslucka -54, askkopp -56, batwingratt från -50, tändningslås.
saknar fortfarande:
hjärtbakljus ( behöver endast husen)
bakskärmar (nöjer mig med före -61 bara det är original)
stolar och baksäte...... samt lite småsaker....
ev ett 3-viks soltak om pengar och ett tak dyker upp......
Så, det var lite om det kommande projektet......
stilen skall bli så original lik som möjligt men med skivbromsar runt om, lite större motor med 100-120hk, sänkt med polerade 5spoke eller flat4 fuchs.
färg...... ja, den var ju Ultramaroon L276 original men jag vet inte, det är inte min typ av färg...... kanske pastellgrön L41 även fast den färgen inte fanns -55... eller kanske Azurblå L36 som inte heller fanns -55.....
!
Jag känner redan på mig att jag kommer att gilla stuket 




. Skiljer fjädern också?










