Jag vill försöka få bort industrilacken som är rollad över originalfärgen på min bay, dock så finns det nog en och annan genomslipning under lacken och spackel här och var. Just nu så är färgen som ett äggskal och det har flagnat lite här och där och när man spolar av bilen så blir det vitt på backen, med andra ord inte så roligt.....
Har läst igenom diverse trådar ang biltemas färgborttagningsmedel och jag försökte i somras med mindre bra resultat men efter lite efterforskningar så var jag nog lite för snabb att testa ta bort det, jag skulle tro det måste sitta på ett dygn eller så innan man kan skrapa bort det. man kanske rent av ska täcka över med plast över natten. Frågan är om det är genomförbart innan sommaren har kallgarage och temperaturförhållandena nu är inte direkt bra för att greja med färger.
Någon som har testat i olika temperaturer, med/utan plast, stålspackel/gummispackel/plastspackel eller har någon bra guidei steg hur man får bäst resultat.
I övrigt så börjar paniken smått infinna sig bussen måste ju ner på backen innan säsongen börjar och jag kommer mig inte för någonting, jobb och gymmet tar upp varenda ledig stund...