Efter många månader av ågren har jag nu tagit beslutet om att jag ska se om det finns en ny ägare till en av mina käraste ägodelar.
Varför skall bussen säljas undrar du? ja det undrar jag med men här är några punkter.
1. Mina studier och jobb på annan ort gör det nästan omöjligt att frigöra tid till bussen.
2. Jag står utan riktig verkstad och tycker det är tråkigt att bussen skall behöva stå utomhus under presenning.
3. Äger för många andra objekt och bilar som behöver min tid, inget blir riktigt färdigt.
Så nog med förklaringar.
Många av er känner säkert till denna bussen.
Hittades av woffe och såldes sedan till Barndoor51 och därefter flyttade den till mina gömmor i norr.
Nu har min gnista och hopp försvunnit gällande att jag ska kunna ta tag i denna samtidigt som jag ser hur flitigt alla
andra bussägare jobbar på inser jag att för att den inte ska bli stående i 8 år till så vore det bästa att den landar
hos någon med tid och kunskap.
Sen jag köpte den har jag fokuserat på att samla delar inför en kommande renovering.
Två motorer finns. En -54 industrimotor eller en -55 bussmotor -20xxxx komplett.
5x 16 tum bussfälgar
röda lyktor på taket.
mörkerbelysning + reflexer fram och bak.
Rost finns i kaross runt kanter och golv men ej balkar.
Ambulansinredning finns kvar. saknar bårarna annars komplett.
Mycket bra objekt enligt många som tittat på den.
Priset diskuteras vid ev intressenter.
Ev inbyten kan vara aktuellt i form av snuskigt fin 50 bubbla
För information skicka PM
Eftersom jag i första hand vill att någon här på Boxerville som är seriös övertar bussen så ger jag er förträde
Är det dålig respons blir steg två att annonsera ut den på blocket.
- Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74 Typ 1 Shorty -65