1

Efter  många månader av ågren har jag nu tagit beslutet om att jag ska se om det finns en ny ägare till en av mina käraste ägodelar.
Varför skall bussen säljas undrar du? ja det undrar jag med men här är några punkter.
1. Mina studier och jobb på annan ort gör det nästan omöjligt att frigöra tid till bussen.
2. Jag står utan riktig verkstad och tycker det är tråkigt att bussen skall behöva stå utomhus under presenning.
3. Äger för många andra objekt och bilar som behöver min tid, inget blir riktigt färdigt.
http://forumbilder.se/CE0E0/bild-2.JPG
Så nog med förklaringar.
Många av er känner säkert till denna bussen.
Hittades av woffe och såldes sedan till Barndoor51 och därefter flyttade den till mina gömmor i norr.
Nu har min gnista och hopp försvunnit gällande att jag ska kunna ta tag i denna samtidigt som jag ser hur flitigt alla
andra bussägare jobbar på inser jag att för att den inte ska bli stående i 8 år till så vore det bästa att den landar
hos någon med tid och kunskap.

Sen jag köpte den har jag fokuserat på att samla delar inför en kommande renovering.
Två motorer finns. En -54 industrimotor eller en -55 bussmotor -20xxxx komplett.
5x 16 tum bussfälgar
röda lyktor på taket.
mörkerbelysning + reflexer fram och bak.

Rost finns i kaross runt kanter och golv men ej balkar.
Ambulansinredning finns kvar. saknar bårarna annars komplett.
Mycket bra objekt enligt många som tittat på den.
http://forumbilder.se/CE0E1/interior-fram.jpg

Priset diskuteras vid ev intressenter.
Ev inbyten kan vara aktuellt i form av snuskigt fin 50 bubbla

För information skicka PM

Eftersom jag i första hand vill att någon här på Boxerville som är seriös övertar bussen så ger jag er förträde
Är det dålig respons blir steg två att annonsera ut den på blocket.

_______________________AMBULANSGARAGET_______________________
                  - Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74  Typ 1 Shorty -65

2

Ser att den har länsbokstav U, vad har den för historia?

3

Tomten skrev:

Woffe hittade den på andra sidan Sagån från Fräbrunn sett, hade Roger spanat ordentligt hade han nästan kunnat se den hemifrån.
När Bengt fick nys om den så köpte han tillbaka den till Sala där den stod till sig ett antal år innan han sålde den, till Opec, i samma veva som Bengt köpte Barndoor pickan från UK.

Tror jag fått det mesta rätt i turerna. :-)

Har minst en luftkyld VW, alltså finns jag.

4 Senaste redigerad av vwentusiasten (2013-04-24 10:58:17)

Det är en kort bra sammanfattning ICQ/ab

Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65

5

Ojoj.. denna skulle man vela ha.. ICQ/ab
Hoppas den kommer i rättans händer !
Sorry för ot.

easos jovisst.. men kalla mig gärna Andy ICQ/ab

6

Reine skrev:
Tomten skrev:

Woffe hittade den på andra sidan Sagån från Fräbrunn sett, hade Roger spanat ordentligt hade han nästan kunnat se den hemifrån.
När Bengt fick nys om den så köpte han tillbaka den till Sala där den stod till sig ett antal år innan han sålde den, till Opec, i samma veva som Bengt köpte Barndoor pickan från UK.

Jag tror det var så att den gick som ambulans på S1 i Enköping i sin ungdom...

Alte Liebe rostet nicht!

7

nizekustoms skrev:
Reine skrev:
Tomten skrev:

Jag tror det var så att den gick som ambulans på S1 i Enköping i sin ungdom...

Njaa..inte på S1, eftersom de först lååångt senare huserade där.
Snarare på P1, Kungliga Göta Livgarde, som det hette framt till 80-talet ICQ/ab

VW 1303 S -74
VW 1303 Big -74
VW 1303 S -73
Honda CB750 Four -75...1:a Folkan, en 1200 -59 inköpt 1969
BMW 740 i -96
John Deere 210 -67

8

Visst är det kul och viktigt med historia men faktum är att jag la ut annonsen i hopp om att hitta en ny ägare till pärlan. Förtydligas bör att den kan säljas utan motor.
Snart läggs annons ut på blocket i hopp om bättre respons.
Har fått flera bud utifrån men i första hand vill jag den skall stanna i Sverige! ICQ/ab

9

Jag är av den bestämda uppfattningen att allt blir enklare att sälja om i alla fall ett riktpris är satt. Det finns säkert många vanliga dödliga precis som jag som drömmer om att kunna äga den bussen men tror att de absolut aldrig skulle ha råd med den. Om man sätter en siffra kan ju vi vanliga dödliga i alla fall få något att räkna på...

Lycka till med försäljningen!

*1969:a typ2 husbil som är neptunblå @thefakefalia
*1962:a typ1 turkos soltakare, fruns
*1962:a typ2 11 fönsters projekt
*1973:a VW 181
*1979:a typ2 pickup
*1979:a Porsche 924 N.A.

10

Tänkte att dom som vet vad det är också har koll på prisbilden vilket även står längre upp att det diskuteras via PM med seriösa spekulanter.
Jag har fått ett bud på 110 utan någon motor från en BV profil som husserar utanför landets gränser.