Jag tänkte lägga upp lite bilder här med men en del av er har väll sett dem på Boxervilles facebook sida.
Med tanke på att jag plockade ner min 55:a för ca 1,5 år sedan precis innan vi fick reda på att vi skulle få tvillingar och efter det har det inte funnits tid att lägga på att helrenovera en bil.
(blackpearl 55) finns det en projekt tråd långt bak.
Så istället skaffar jag mig en till
Denna 58:an har också bara haft 1 användare och inte körts på vintern. Samma med 55:an
Men visst finns det rost om man letar.
Jag vet inte hur många kilo grus det sitter fast under bilen och det är ju inte jättebra.
Men jag har vetat om denna bilen i ca 1,5 år och kollade på den då men nu blev det affär iaf.
Jag tror den var på vägarna 88:a sist då kostade iaf bensinen 4,30
Vi tar lite bilder med va.

Det var lite bilder på den iaf men nu är det läggdax.
Härligt!
|o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa
Ser riktigt fin ut, vad är det för färg?
Nej men vad trevligt...undrar vad det är som påverkar hjärnan att köpa flera objekt just när man inser att man inte hinner med de projekt man har...något för läkarvetenskapen att reda ut..cancerns gåta verkar lätt i jämförelse..Grattis i vilket fall! 
late,
in love,
and a little drunk..
Men Gud vad trevligt Johan. Helt rätt å skaffa en till bil.
Då har man mycket att kolla in nästa gång man är i Bredaryd då 
Ses å hörs!
Se där Johan! Ser ju riktigt trevlig ut. Mer bilder får vi be om. Får la ta en runda ut o hälsa på nån dag annars.
Shit va trevlig bil! Ser ut att vara L14 mignonetgrön. Såldes en särdeles fin sådan från Gotland för några år sedan. Har samma inredning i min Lightbronze från -58. Grattis till fin bil!
Jag tror att den ska vara agave grön enligt för det var den enda gröna som tillverkades vid den tiden.
2012110 chassi nr
Så där fanns färg kvar under all damm, sågspån o skit alltså? 
Jodå lite färg med patina fanns det under allt.
Men polering och lite vax så blir det nog kanon.
Mätaren hade inte slagit runt än enligt tanten.

Ge nu fan i att demontera denna pärlan, tycker inte du ska vaxa för mycket heller, kör med lite matt lack och härlig patina, och sen en sänkning och så sätter du på de där polerade radarfälgarna som ligger och skräpar i din källare!
12 2013-04-25 21:06:56 Senaste redigerad av johan81 (2013-04-25 21:08:06)
Nu är bromsarna snart klara.
Bara lagret höger fram som har fastnat på spindeln så får låna en liten avdragare och få bort den.
Sen blir det 2krets system också.
Alla nipplarna har fått nytt fett i sig så snart ska det väll gå att köra igen.
Soppaledningarna är såklart också bytta.
"nya" värmekammare satt det på med:-) såg att de kostade 1700:- styck och dessa är ju vw orginal dessutom. 
Spolarbehållare och rostfri i baljan.
Lagad för länge sedan på höger sida
Ja jag ska skruva så lite som möjligt på denna.
Ja jag skulle behöva en ny framvagn att bygga på för denna ska behållas orginal.
Ligger sänkspindlar + sänksatser på lagret nu och väntar men det blir nog en stund orginal först.
Någon som har en komplett framvagn till salu. Har en 67:a kulbult wide5 att byta med om någon är intresserad.
Går det inte att använda 67:ans fjäderpaket och rören till stommen om man ändrar cc måttet till länkpinnens mått + nya gavlar såklart.
pm du kanske kan skära ut förlänga svärd bak 
Vafan ska du ha förlängda svärd till? Ska du ha bakhjulen bakom bilen?
bättre hjulvinklar vid sänkning.
Förlängda och förhöjda.
Bra jobbat Johan
men du MÅSTE byta bromsslangar också, dom gamla svullnar invändigt o fungerar då som backvetiler
inte kul.
Förlängningar har jag hemma om de e intressant. Har nog en uppsättning droppade svärd också.
Pm vid intresse
Förhoppningar att få besiktad och kunna köras i år.

Sen blir det kanske en mer omfattande renovering. (urspårning)

Ett fynd Johan ! Håller med Bengt H om att du byter slangarna.
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967
NEEEEJJJ ingen sänkning av denna underbara vagn!!!!!
På med en gubbsmäck, lägg in campingbord å termos, puttra sedan iväg å njut.
Snälla..... 
Sicken värsting och Johan slamma skiten ur bilen den kommer rocka!!!

'nej, inte slamma
finns för få med originalhöjd 
|o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa
24 2013-04-26 21:19:33 Senaste redigerad av johan81 (2013-04-26 21:20:21)
Vad tror ni om mig.
Klart att jag hart bytt slangarna men det är väll det mest självklara.
Jag skar av dessa slangarna med och det var samma som 55:ans ca 0,5mm hål i slangarna.
Jag kan säga att jag är väldigt kluven på höjden på bubblan.
55:an körde jag ju strikt orginal och har provat det och var väldigt nöjd med det.
Men det finns något speciellt med en sänkt typ1:a med lite lull lull.
Jag har ju som sagt redan chromade Radar fäljar, Polerade torqer, takräcke, kalleräcke, benknäckarhylla, 2110 cc motor , sänkspindlar och sänksatser så jag kan ju säga att jag har vad jag behöver för att göra en fet bubbla men det får nog vänta lite.