Söker en fungerande klocka till en early bay. Satt bland annat i lyxarna, säger Demian! jonas snabela methodmedia.net / 073-9847436
Det kan vara samma t.o.m -75. Det lustiga är att det sitter en i min pickup men inte i Westfalian. Har sparat länkar om hur man lagar om du hittar någon defekt.
http://www.pelicanparts.com/techarticle … repair.htm
http://www.pelicanparts.com/techarticle … epair2.htm
Det finns minst två olika typer av klockor. Den första har grå bakgrund och den senare har svart. Jag är osäker på när brytningen var. Jag köpte min klocka (graå) på thesamba och fick den lagad hos en riktig urmakare som jag hade turen att hitta. Två bussningar var slut. Han svarvade nya och gick igenom hela klockan. Två års garanti. Jag betalade strax under tusenlappen. Jag förmedlar gärna kontakten. Ring mig isf 070-756 44 63
Ett tips Jonas - Klockor satt även i televerksbussar, iaf i senare bay.
Såna kan ju finnas på skrotarna ibland. Ofta utan klockan dock...
Jag monterade en typ3 klocka i en bay, det blev riktigt bra och hyffsat orglikt.
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"
Det finns faktiskt 3 olika klockor och de är väldigt svårt att få tag på...
Modern cars are nothing but visual pollution !
Letade själv för ett tag sedan, finns på samba men det kostar...
Tror stefan Schindler hade en för ett tag sedan.
Lycka till, dom tickar så gott...
Tack för lektionen!
Någon som har någon klocka nu då? Helst tidig, med svart urtavla.
Klart man har klockor, flera stycken, men inte tillsalu 

Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden
Jag kan tillägga att den som sitter i min -73 pickup liknar den till vänster fast den är lika grå som mittenklockan på Rainiers bild, det är nog fotovinkeln.
Letade själv för ett tag sedan, finns på samba men det kostar...
Tror stefan Schindler hade en för ett tag sedan.
Lycka till, dom tickar så gott...
inte när man ska sova!!! 
11 2011-04-11 22:02:38 Senaste redigerad av RAINIER (2011-04-11 22:03:48)
Jag fick tag på en komplett instrumentpanel till en lyxbuss för en tusenlapp. Lucky me !

ååå tripmätare....
Jag fick tag på en komplett instrumentpanel till en lyxbuss för en tusenlapp. Lucky me !
![]()
Jag har en exakt lika, dessa kom 73, varav trippen blir fel att montera i en early bay.
Men sedan har jag även en klocka från 72 vilket ju är den tidigare modellen.
Vad ska du ha din lyxpanel i RAINIER?
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden
Den sitter i min Pickis

För att skita ner Jonas tråd ännu mer(och lite som ett tips) så visar jag hur det kan se ut med en Typ3 klocka i ett bay mätarhus. Jag tycker det blev ganska bra, kanske är orginalnördarna av en annan åsikt 

Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"
För att skita ner Jonas tråd ännu mer(och lite som ett tips) så visar jag hur det kan se ut med en Typ3 klocka i ett bay mätarhus. Jag tycker det blev ganska bra, kanske är orginalnördarna av en annan åsikt
Såg ju riktigt bra ut
, jag har nog en sån klocka nånstans....
Bra gjort, ser ju kanon ut! Då redigerar jag tråden lite... Bay-klocka eller 12V Typ3-klocka i bra skick köpes :-)