Tack för alla kommentarer, det alltid trevligt att få höra vad ni andra tycker om prylarna jag skissar på !
Knogjärnsgavlarna ska moddas så att dom passar till typ 1 länkpinne och till hösten blir det att bygga en framvagn med dom gavlarna.( Har köpt mig en 60:a som ska sänkas.)
Jag har även med påtryckningar från Michos Miche bestämt mig för att göra justerbara svärd till typ1.
Egentligen är det väl lite onödigt med justerbara svärd till typ1,men efter att jag spanat in marknaden på både fasta och justerbara svärd till typ1 så har jag hittills inte sett några som faller mig i smaken.Slängde därmed ihop en modell med en kickup som motsvarar 2 splines och med hjälp av justeringen går det att höja ca 70mm. Jag har även förlängt svärden så att dom motsvarar ett originalsvärd i längd trots kickupen.
Svärdet på bilden nedan kommer dock att ändras lite men vad säger typ1 experterna om upplägget ?
Trevligt ! Går det att påverka var höjdjusterskruven hamnar, så den inte hamnar direkt mot däckets svullst vore det tacksamt!
)

gjorde mina svärd lite lägre i systemhöjden liksom porsches.. gör mycket för svingbarheten..
. Den jag nyttjat hititills, skall säljas snart.. hoppas kanske ha råd att handla den..