Har fått nys om en tidig 53 (oval alt switter...ännu ej känt) men den lär vara besiktningsbar...
vad kan en sådan betinga?
Admin får flytta tråd om detta är fel plats.
vagnpark:
Röd buggy -67 ,Blå buggy -67, Vit/blå/svart buggy -69 under uppbyggnad
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Babbel / offtopic » prisbild -53 "besiktningsbar"
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Har fått nys om en tidig 53 (oval alt switter...ännu ej känt) men den lär vara besiktningsbar...
vad kan en sådan betinga?
Admin får flytta tråd om detta är fel plats.
50.000-80.000 eller mer? Är inte helt hundra på vad en sådan kan ligga på men det åker nog iväg om den är i så bra skick. Någon som har mer koll?
kan väl säga så pass mycket att den står 35 mil hemifrån och att jag kommer få bilder ikväll. Vill inte åka iväg om den är "för dyr" 
Nä, jag är mer en buggykille, men man kan ju alltid köra lite bubbla också....
Dra till med ett skambud och en kopp kaffe och be till gud att du får den annars
Dra till med ett skambud och en kopp kaffe och be till gud att du får den annars
Skambud bygger ju på att man vet dess verkliga värde 
han har redan nämnt ett pris som ligger under det intervallet som nämts...
Fler som har synpunkter på ev värde?
Som andra har nämnt också så ligger det någonting i det, Bilen är värd den summa som ni båda blir nöjda med!
Om du verkligen vill ha bilen, då låter det väl vettigt med "under 50k" - blir det 25.000 eller 40.000 är kanske mindre betydelsefullt om det är "rätt objekt" , vill du bara göra pengar är ju värdet viktigare, men då kommer ju nästa fråga, känner du säljaren på nåt sätt är det kanske inte så kul att köpa och sen sälja vidare plus att "besiktningsbar" ju kan innebära ganska många timmars mek, tycker man det är kul så... Annars är det nog så att med hämtning, tid, delar så lönar det nog sig för de flesta att istället jobba några timmar övertid (fast det är sannolikt tristare än att meka folka så...).
En zwitter låter jäkligt trevligt, de tidiga ovalerna är väl nästan ovanligare än zwitters. Båda är ju "vinnare", och kommer sannolikt att öka i värde med tiden. Långsiktigt är det nog en bra affär om det är ett bra objekt!
Frågan är också om det är en orörd originalare eller ett takchoppat spackelmonster med ytterkantsbreddade glasfiberskärmar och inredning från en Suzuki Swift 1988?
Frågan är också om det är en orörd originalare eller ett takchoppat spackelmonster med ytterkantsbreddade glasfiberskärmar och inredning från en Suzuki Swift 1988?
*skräkreflexer* 
den säljs av ett dödsbo och den nu avlidne hade den som "dayly driver"... tror mer att det blevo en tur till bes och hem ...
spackelmonster är det inte... ska få bilder ikväll (han hann inte igår)
Tänkte väl se om detta med bubbla är nåt för mig... annars blir det vidaresäljning... därav prisbilden.
Jag vet att "rätt pris för mig" är det man kan säga... fast vet man inte vad de kan tänkas vara värda så är oftast "rätt pris" helt fel.
Jag känner inte säljaren direkt, utan det är mer "jag har en...känner du nån... i flera led"
Är det bara inte en rösthög eller någon som med stor uppfinningsrikedom moderniserad allt så låter det som ett kap, gubbe som haft att köra med länge och skött som sin baby? 
Men, utan att komma med för mycket pekpinnar och förmaningar - ett sådant objekt är bäst om det förblir orört. Visst kan man skojja med ett par andra fälgar och kanske snäppa ned ett par hack, men orörda bilar är bäst att avnjuta just orörda med patina... Så jag hoppas du behåller buggyn som skoj-körafortbil och har denna som thermos bilen...

får se hur jag gör med den, troligtvis kommer jag nog passa den vidare längre fram då jag känner att jag är helt fel person för en 53:a med delad bakruta som är orörd... hade det varit en 50 hade jag inte funderat...
Jag tycker endå du borde satsa OM du har plats och pengar. Inte alla som får den chansen. Du kan ju alltid förvara den och se till att motorn och resten av bilen håller sig i sitt skick! 
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Babbel / offtopic » prisbild -53 "besiktningsbar"
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.