1 Senaste redigerad av Max1300 (2013-04-23 15:44:48)

Hej,  Söker någon i södermanland som kan sina vw motorer. jag har problem att få igång min, är 20 år och har ingen erfarenhet av vw motorer.
Har bytt alla tändstift tänd kaplar, rensat förgasaren. Nytt batteri, Vet att start motorn fungerar. och lite annat.
Men vad jag letar efter är en snäll själ som skulle kunna tänka sig komma hit och hjälpa mig en eftermidda/Hel dag.
Bjuder isf på fika eventuellt mat. och lite tackför hjälpen peng ICQ/ab är arbetslös så ekonomin är inte bäst så kan inte ge väldigt mycket pengar.
Så snälla hör av dig som vet mer än jag, Skulle älska att få igång bilen nu så jag kan dra till bugrun med tjejen.
Den har fungerat jätte bra. men sen dog den bara lite random.

Mvh Max.
Pm så får du nummer och adress.
Jag finns i strängnäs ICQ/ab

Edit: bilen är en 1302 -71

2 Senaste redigerad av Nobbe (2013-04-23 15:27:40)

. felpostat

VW HusBuss -64 | VW Buggy -67 | VW 2176cc Oval -56

3

Max1300 skrev:

.... tänka sig komma hit och hjälpa mig .......

Det kan vara lättare om du berättar var "hit" ligger. Södermanland är stort!  ICQ/ab

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

4

Svwerker skrev:
Max1300 skrev:

.... tänka sig komma hit och hjälpa mig .......

Det kan vara lättare om du berättar var "hit" ligger. Södermanland är stort!  ICQ/ab

Finns i strängnäs ICQ/ab

5

Nobbe skrev:

. felpostat

Vart borde jag posta detta?

6

Max1300 skrev:
Nobbe skrev:

. felpostat

Jag som postade fel och editerade ICQ/ad

VW HusBuss -64 | VW Buggy -67 | VW 2176cc Oval -56

7

Nobbe skrev:
Max1300 skrev:
Nobbe skrev:

. felpostat

Jag som postade fel och editerade ICQ/ad

Aha

8

Tja,
Startar den och sedan dör eller startar den inte längre?

Jag finns ju ganska nära men har lite svårt att komma just nu då jag själv håller på att tok mecka buss till Bugrun samt att barn nummer 2 kommer vilken dag som helst.

Lite tips att kolla.
1. Får du gnista på alla stift?
2. Grund inställ tändningen och kolla tändordningen. Finns en video som heter bugme där man kan lära sig mycket. Kanske finns på någon torrent site om man har ont om deg.
3. Har du spänning på avstängnngsventilen i förgasaren.
3. Pumpar soppa pumpen fram soppa?
4. Har du komp i motorn.

utan vw just nu... :-(

9

Har du spänning i tändspolen?

Jag kan säkert ha delar om vi kommer på vad som kan vara galet.

10

Tobias skrev:

Tja,
Startar den och sedan dör eller startar den inte längre?

Jag finns ju ganska nära men har lite svårt att komma just nu då jag själv håller på att tok mecka buss till Bugrun samt att barn nummer 2 kommer vilken dag som helst.

Lite tips att kolla.
1. Får du gnista på alla stift?
2. Grund inställ tändningen och kolla tändordningen. Finns en video som heter bugme där man kan lära sig mycket. Kanske finns på någon torrent site om man har ont om deg.
3. Har du spänning på avstängnngsventilen i förgasaren.
3. Pumpar soppa pumpen fram soppa?
4. Har du komp i motorn.

får kolla allt det. den startar inte alls.