1

Hallå !

Har lagt en order från Creative Engineering... men hur lång tid tar det tror ni ?
Har väntat över en vecka nu.. hehe... otålig ja ! ICQ/ae

/Andreas

easos jovisst.. men kalla mig gärna Andy ICQ/ab

2

Tog mej 3veckor att få Safari's därifrån, om det är normal tid eller lång tid vet ja inte, det kändes jävligt länge i alla fall...  ICQ/ad

Buy the ticket, take the ride... - HST

3

Blandede erfaringer:
http://www.thesamba.com/vw/forum/search … h_forum=14

Åker Oval- 8/55, en görtidlig 56a.

4

Oh tråkigt att dom har så pass dålig feedback på folk som handlat där ifrån..
Jag väntar på mina wide5 trummor bak till min DH.

Mailade & dom skrev att trummorna var skickade...  hoppas dom har skickat dom...
kan ju vara så att dom producerar trummorna efter beställning... men då lär dom ju informera om det med !
Kunde jag prata engelska bra så hade jag ringt dom... men nu är jag ju kass på engelska så.... ICQ/ae

Jaja får hoppas att dom dyker upp då !  ICQ/ac

5

For noen år siden (før internett) var det ikke uvanlig med 6-7 ukers bestillingstid på deler, fra mindre firmaer som annonserte i blader. For de hadde ingenting på lager selv, men bestillte fra andre når de fikk en ordre. Og kanskje de måtte produsere først. Ser ut som Creative er litt bob-bob, men de fleste har fått, dog mange seine leveringer.

Åker Oval- 8/55, en görtidlig 56a.

6

Ja jäkligt tråkigt att få vänta så länge..  men jag hoppas på att jag får grejorna i alla fall.... annars lär jag anmäla dom !!!

7

Men hallå nu får du tagga ner lite, det händer ju att man får vänta mer än 1 vecka på prylar som man tom handlar i Sverige.
Dom skickar förmodligen med det billigaste leveransättet och det skulle inte förvåna mig om bara transporten tar minst en vecka  ICQ/ad

8

Franke skrev:

Men hallå nu får du tagga ner lite, det händer ju att man får vänta mer än 1 vecka på prylar som man tom handlar i Sverige.
Dom skickar förmodligen med det billigaste leveransättet och det skulle inte förvåna mig om bara transporten tar minst en vecka  ICQ/ad

Haha men vadå... klart man är otålig ! Man vill ju ha grejorna innan man lägger orden såklart ICQ/ae
Det kommer väl när det kommer antar jag.... har fått lite grejor från classicvw så har lite å pyssla med ICQ/ab

9

.....alltså man blir ju lite fundersam när man läser hur dålig kritik dom fått av folk på thesamba...
den som väntar på nått gott................................................................................................................................................................................................. ICQ/af

10

bara bra erfarenheter. handlat av dom två ggr förra året. Lyssna inte så mkt på amerikanare (om de nu inte är nån tråd för engelsmän på samba, ej kikat..)

Bra service på mail och bra kvalitet på sina grejer!

Panel -53, 911 -71

11

jockebostrom skrev:

bara bra erfarenheter. handlat av dom två ggr förra året. Lyssna inte så mkt på amerikanare (om de nu inte är nån tråd för engelsmän på samba, ej kikat..)

Bra service på mail och bra kvalitet på sina grejer!

Edit: kan dock tycka att deras logga och hemsida liknar något som mer kunde vara en annons i stylingbörsen..

Panel -53, 911 -71

12 Senaste redigerad av Franke (2013-04-23 01:05:19)

Jodå klart man vill ha grejerna snabbt men om det bara finns en tillverkare i världen så kanske man kan ha lite mer överseende med att det tar lite längre tid ICQ/ad
Creative har nog som dom flesta andra företag inget jättelager med prylar.
Så när det gäller customdelar så tycker jag att man ska vara glad att någon säljer dom istället för att hänga ut firman på något forum.
Nu är min kritik inte riktad speciellt till dig Andy ,utan jag är bara trött på alla trådar om gnäll på företag på både svenska och utländska forum.
Företag får ju så  klart inte bete sig hur som helst eller sälja vilket skit som helst,men jag tycker i alla fall att man ska tänka sig för innan man skriver illa om dom.
Många gnäller också om att vissa är dåliga på att svara på mail, men med tanke på hur lång tid det tar att svara på ett är det väl inte så konstigt om det väller in flera varje dag.
Hade jag levt på min hobby skulle jag endast ha telefonkontakt då allt mailande tar alldeles för lång tid.

Nu svävade jag iväg lite men jag vill bara ge folk en tankeställare, för hur det än är så borde vi ändå vara tacksamma för att det finns nån stackare som vill stå o bygga safarirutor och bromstrummor hela dagarna  ICQ/ab
Ps. jag är inte delägare i Creative ICQ/ae

13

Franke skrev:

...............
Ps. jag är inte delägare i Creative ICQ/ae

du är ändå rätt så creative tycker jag ICQ/ae

Bra input franke!

Men det finns ett företag man får klaga på!! (Posten) ..men visst, det skickas rätt jä%#*a mycket post så fel blir det och ibland mer än sällan...

Panel -53, 911 -71

14

Haha, tack den värmde Boström ICQ/ab
Ja Posten får man gnälla på men dom är ju stora så att inte ens kritik från en dagstidning skulle påverka företaget.  ICQ/ab