Är det här någonting att ha om man ska åka sugmotor på stripen.
Fixa till länken ?-)
Antar att det är dessa som menas:
http://www.cbperformance.com/ProductDet … tCode=1425

Johan
1600cc Challenge Buggy: 9,5112@225,42 km/h; 6,0624@185,85 km/h 1,38 60 foot - Kjula Dragway 2020
Europes quickest ProStock: 9,8538@218,80 km/h; 6,2569@176,24 km/h; 1,35 60 foot - Tierp Arena 2014
Är det här någonting att ha om man ska åka sugmotor på stripen.
Yes!
Johan
1600cc Challenge Buggy: 9,5112@225,42 km/h; 6,0624@185,85 km/h 1,38 60 foot - Kjula Dragway 2020
Europes quickest ProStock: 9,8538@218,80 km/h; 6,2569@176,24 km/h; 1,35 60 foot - Tierp Arena 2014
Absolut! Men MS230/250 skulle vara ett bättre val. 
Ali G
6 2013-04-23 09:55:49 Senaste redigerad av PPRMicke (2013-04-23 09:59:00)
Absolut! Men MS230/250 skulle vara ett bättre val.
Men det brukar vara plånboken som styr
Är det här någonting att ha om man ska åka sugmotor på stripen.
Yes patrik den Nya gjutningen är super
Evo 4
som är fylda med titan 18000-22000 är Hemma från CB och det får man inte locken för (MS230/250)
//// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
Nä men de är bättre. 
Ali G
Nä men de är bättre.
Det kan vi säkert tjata om i oändligt vilka som är bäst
Jag vet att dom klarar 8,54(stian ) med tryckt motor och som sug 9,63 (CB CE toppar)
Men jag kanske har fel men ofta styr pengarna av köp av hårdvara
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
Tack för att du fixade länken Johan,det var dom topparna som jag menade.
Det jag är ute efter är om det är värt penga skillnaden mot jpm topparna.
Vad är det och nackdelar med dom olika topparna.
Det jag vet är att jpms toppar har bättre kylning.
/Patric.
Tack för att du fixade länken Johan,det var dom topparna som jag menade.
Det jag är ute efter är om det är värt penga skillnaden mot jpm topparna.
Vad är det och nackdelar med dom olika topparna.
Det jag vet är att jpms toppar har bättre kylning.
/Patric.
Patric!
Flödesmässigt är det nog inte mycket att diskutera - där är JPM topparna bättre utan tvekan. Kylningsmässigt förmodligen också, men skall man inte åka gata utan bara race på strippen spelar det i mina ögon ingen roll. Körde många säsonger med gamla SuperFlow toppar utan kylning och nu kör jag Comp Eliminator med nya gjutningen och förväntar mig inga problem med värme i Pro Stocken. Motorn är bara igång så kort stund att det inte vållar några bekymmer - se till att allt är balanserat till fullo så blir det än mindra problem då vibrationer genererar värme.
Johan
1600cc Challenge Buggy: 9,5112@225,42 km/h; 6,0624@185,85 km/h 1,38 60 foot - Kjula Dragway 2020
Europes quickest ProStock: 9,8538@218,80 km/h; 6,2569@176,24 km/h; 1,35 60 foot - Tierp Arena 2014
Svwerker skrev:Nä men de är bättre.
Det kan vi säkert tjata om i oändligt vilka som är bäst
Jag vet att dom klarar 8,54(stian ) med tryckt motor och som sug 9,63 (CB CE toppar)
Men jag kanske har fel men ofta styr pengarna av köp av hårdvara![]()
/// Micke
Det som är bäst är bäst oavsett pris. Eller? 
Ali G
PPRMicke skrev:Svwerker skrev:Nä men de är bättre.
Det kan vi säkert tjata om i oändligt vilka som är bäst
Jag vet att dom klarar 8,54(stian ) med tryckt motor och som sug 9,63 (CB CE toppar)
Men jag kanske har fel men ofta styr pengarna av köp av hårdvara![]()
/// MickeDet som är bäst är bäst oavsett pris. Eller?
Jag skulle välja ett par Autocraft 910 om jag skulle ha det bästa
Men det duger med Ce för min del (Evo 2) av dom
Som jag sa pengana styr
Ingen av oss kör sug med det ena eller det andra topparna så kanske det inte är någon nytta att tjata något som vi inte använder
Vi går på hörsägen om var som är bäst
Men det brukar vara resultat som gäller i denna värld
Och i det stora landet i väster är det CE eller 910 som gäller i raktfram värden har inte hört talas om någon som kört låga tider med MS 230/250
Johanes gör ett jätte jobb med sina toppar så det skulle vara mycket roligt om det var någon i us som skulle testa dom så man fick ett kvitto på dom
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
Jag tycker nog att CSP's Typ34 går rätt bra.
För att få en helt rättvis bedömning av "Most bang for the buck!" så skulle man bygga två motorer som båda är optimerade för respektive kombination men jag jag tror fortfarande på MS250 med tanke på vad de presterat i en känd motor. Det är väl än så länge ingen som lyckats få till någon repa utan strul vad jag vet men siffrorna ser lovande ut.
Nu är det inte bara topparna som ska betalas så det är totalsumman som är intressant. Värre toppar kräver mer av alla andra delar inklusive drivlina och chassie. 
Ali G
Micke, tycker du att jag ska satsa på Autocraft toppar istället?
Säljs Autocraft bara som ämnen eller kan man köpa dom kompletta. i sådana fall vad är priset i Usa (Jag ska åka över)
/Patric.
Ring mig 0738 457227
funkar att ringa fram till 23,00
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
lägger mig i lite CB är lite old skol, grejen med JP topparna är bl.a vipparms lagringarna är fler o nu när amerika har fattat det bygger flera tillverkare om till nya modeller
17 2013-04-24 21:13:07 Senaste redigerad av PPRMicke (2013-04-24 21:18:51)
är inte MS kopior av CB CE med annan infästning av vipporna ???
Om jag inte har fel så var det ett företag i england som bygger F1 motorer som hjälpte CB med topparna
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
18 2013-04-25 16:31:40 Senaste redigerad av Notchback Racing (2013-04-25 16:56:10)
Jag har MS 230 topparna i min bil. Rakt ur lådan,har inte ens matchportat insugen. Iofs titan ventiler och 800 fjädrar. Har hittills åkt 8.93. Enl Moroso stickan använde jag i genomsnitt 550 hjulhästar den repan.
Mig veterligen är vi nog bara två som åker turbo med topparna (rätta mig om jag har fel). Båda har åkt 8 sec. Varför ingen åkt med dem i USA kan vi bara spekulera om.
är inte MS kopior av CB CE med annan infästning av vipporna ???
Om jag inte har fel så var det ett företag i england som bygger F1 motorer som hjälpte CB med topparna
Och är inte dom en kopia på Revmaster ARPM/ Superflo och dom har väl kopierat Cosworts insugskanaler osv osv osv
Alla topparna har sitt pris och användnings område,ju mer gat och landsvägsvänliga kombinerat med mycket effekt desto dyrare blir dom.
Racebil eller pendlarbil,mycke cash eller begränsad budget styr nog valet.Effektmässigt så är det ju inte hundratals hästar det skiljer 
90a T3 Doka oturbo
68a Typ1 Autostick 1600cc sugturbo aka"Slo'white"
73a Typ3 Fastback "Coldballs" turbo
64a Typ1 2110cc turbo
Micke jag ringer dig i helgen (om det går bra).
Kan man modifiera autocraft topparna och cb-topparna så att man kan köra med jpm vippor?
Mycke konstiga frågor nu
/Patric.
Istället för att lägga ner det arbetet och pengarna på detta skulle jag spara en stund till och köpa JPMs toppar
Micke jag ringer dig i helgen (om det går bra).
Kan man modifiera autocraft topparna och cb-topparna så att man kan köra med jpm vippor?Mycke konstiga frågor nu
![]()
/Patric.
Jag är i malmö på lördag dag
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
