1

Är det här någonting att ha om man ska åka sugmotor på stripen.

Post's attachments

Attachment icon 1425 Race Ready CNC Competition Eliminators.url 217 b, 362 downloads since 2013-04-22 

Betty Blue

2

Fixa till länken ?-)

3

Antar att det är dessa som menas:

http://www.cbperformance.com/ProductDet … tCode=1425

ICQ/ab

Johan

1600cc Challenge Porsche 356: 9,43@242,48 km/h; 6,1114@193,15 km/h 1,50 60 foot - Kjula Dragway 2022
1600cc Challenge Buggy: 9,5112@225,42 km/h; 6,0624@185,85 km/h 1,38 60 foot - Kjula Dragway 2020
Europes quickest ProStock: 9,8538@218,80 km/h; 6,2569@176,24 km/h; 1,35 60 foot - Tierp Arena 2014

4

Patric.Sj skrev:

Är det här någonting att ha om man ska åka sugmotor på stripen.

Yes!
ICQ/ab
Johan

1600cc Challenge Porsche 356: 9,43@242,48 km/h; 6,1114@193,15 km/h 1,50 60 foot - Kjula Dragway 2022
1600cc Challenge Buggy: 9,5112@225,42 km/h; 6,0624@185,85 km/h 1,38 60 foot - Kjula Dragway 2020
Europes quickest ProStock: 9,8538@218,80 km/h; 6,2569@176,24 km/h; 1,35 60 foot - Tierp Arena 2014

5

Absolut! Men MS230/250 skulle vara ett bättre val.  ICQ/ab

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

6 Senaste redigerad av PPRMicke (2013-04-23 09:59:00)

Svwerker skrev:

Absolut! Men MS230/250 skulle vara ett bättre val.  ICQ/ab

Men det brukar vara plånboken som styr  ICQ/ac
Är det här någonting att ha om man ska åka sugmotor på stripen.
Yes patrik  den Nya gjutningen är super 
Evo 4
  som är fylda med titan 18000-22000 är  Hemma från CB  och det får man inte locken för (MS230/250)
//// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

7

Nä men de är bättre.  ICQ/ab

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

8

Svwerker skrev:

Nä men de är bättre.  ICQ/ab

Det kan vi säkert tjata om i oändligt vilka som är bäst
Jag vet att dom klarar 8,54(stian ) med tryckt motor och som sug 9,63 (CB CE toppar)
Men jag kanske har fel men ofta styr pengarna  av köp av hårdvara  ICQ/ac
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

9

Tack för att du fixade länken Johan,det var dom topparna som jag menade.

Det jag är ute efter är om det är värt penga skillnaden mot jpm topparna.

Vad är det  och nackdelar med dom olika topparna.

Det jag vet är att jpms toppar har bättre kylning.

/Patric.

Betty Blue

10

Patric.Sj skrev:

Tack för att du fixade länken Johan,det var dom topparna som jag menade.

Det jag är ute efter är om det är värt penga skillnaden mot jpm topparna.

Vad är det  och nackdelar med dom olika topparna.

Det jag vet är att jpms toppar har bättre kylning.

/Patric.

Patric!
Flödesmässigt är det nog inte mycket att diskutera - där är JPM topparna bättre utan tvekan. Kylningsmässigt förmodligen också, men skall man inte åka gata utan bara race på strippen spelar det i mina ögon ingen roll. Körde många säsonger med gamla SuperFlow toppar utan kylning och nu kör jag Comp Eliminator med nya gjutningen och förväntar mig inga problem med värme i Pro Stocken. Motorn är bara igång så kort stund att det inte vållar några bekymmer - se till att allt är balanserat till fullo så blir det än mindra problem då vibrationer genererar värme.
ICQ/ab
Johan

1600cc Challenge Porsche 356: 9,43@242,48 km/h; 6,1114@193,15 km/h 1,50 60 foot - Kjula Dragway 2022
1600cc Challenge Buggy: 9,5112@225,42 km/h; 6,0624@185,85 km/h 1,38 60 foot - Kjula Dragway 2020
Europes quickest ProStock: 9,8538@218,80 km/h; 6,2569@176,24 km/h; 1,35 60 foot - Tierp Arena 2014

11

PPRMicke skrev:
Svwerker skrev:

Nä men de är bättre.  ICQ/ab

Det kan vi säkert tjata om i oändligt vilka som är bäst
Jag vet att dom klarar 8,54(stian ) med tryckt motor och som sug 9,63 (CB CE toppar)
Men jag kanske har fel men ofta styr pengarna  av köp av hårdvara  ICQ/ac
/// Micke

Det som är bäst är bäst oavsett pris. Eller?  ICQ/ad

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

12

Svwerker skrev:
PPRMicke skrev:
Svwerker skrev:

Nä men de är bättre.  ICQ/ab

Det kan vi säkert tjata om i oändligt vilka som är bäst
Jag vet att dom klarar 8,54(stian ) med tryckt motor och som sug 9,63 (CB CE toppar)
Men jag kanske har fel men ofta styr pengarna  av köp av hårdvara  ICQ/ac
/// Micke

Det som är bäst är bäst oavsett pris. Eller?  ICQ/ad

Jag skulle välja ett par Autocraft  910 om jag skulle ha det bästa
Men det duger med Ce för min del (Evo 2) av dom
Som jag sa pengana styr
Ingen av oss kör sug med det ena eller det andra topparna så kanske det inte är någon nytta att tjata något som vi inte använder
Vi går på hörsägen om var som är bäst
Men det brukar vara resultat som gäller i denna värld
Och i det stora landet i väster är det CE eller 910 som gäller i raktfram värden  har inte hört talas om någon som kört låga tider med MS 230/250

Johanes gör ett jätte jobb med sina toppar så det skulle vara mycket roligt om det var någon i us som skulle testa dom så man fick ett kvitto på dom
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

13

Jag tycker nog att CSP's Typ34 går rätt bra.
För att få en helt rättvis bedömning av "Most bang for the buck!" så skulle man bygga två motorer som båda är optimerade för respektive kombination men jag jag tror fortfarande på MS250 med tanke på vad de presterat i en känd motor. Det är väl än så länge ingen som lyckats få till någon repa utan strul vad jag vet men siffrorna ser lovande ut.  ICQ/ad

Nu är det inte bara topparna som ska betalas så det är totalsumman som är intressant. Värre toppar kräver mer av alla andra delar inklusive drivlina och chassie.  ICQ/ab

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

14

Micke, tycker du att jag ska satsa på Autocraft toppar istället?
Säljs Autocraft bara som ämnen eller kan man köpa dom kompletta. i sådana fall vad är priset i Usa (Jag ska åka över)

/Patric.

Betty Blue

15

Ring mig 0738 457227
funkar att ringa fram till 23,00
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

16

lägger mig i lite CB är lite old skol, grejen med JP topparna är bl.a vipparms lagringarna är fler o nu när amerika har fattat det bygger flera tillverkare om till nya modeller

,ghia-65a ?, vw dragster old style ,vw p-38 dropp tank special under byggnad ,the beast buggy,

17 Senaste redigerad av PPRMicke (2013-04-24 21:18:51)

är inte MS kopior av CB CE med annan infästning av vipporna ???
Om jag inte har fel så var det ett företag i england som bygger F1 motorer som hjälpte CB med topparna

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

18 Senaste redigerad av Notchback Racing (2013-04-25 16:56:10)

Jag har MS 230 topparna i min bil. Rakt ur lådan,har inte ens matchportat insugen. Iofs titan ventiler och 800 fjädrar. Har hittills åkt 8.93. Enl Moroso stickan använde jag i genomsnitt 550 hjulhästar den repan.

Mig veterligen är vi nog bara två som åker turbo med topparna (rätta mig om jag har fel). Båda har åkt 8 sec. Varför ingen åkt med dem i USA kan vi bara spekulera om.

Turbo Town "Home of overboost addicts"

19

PPRMicke skrev:

är inte MS kopior av CB CE med annan infästning av vipporna ???
Om jag inte har fel så var det ett företag i england som bygger F1 motorer som hjälpte CB med topparna

Och är inte dom en kopia på  Revmaster ARPM/ Superflo och dom har väl kopierat Cosworts insugskanaler osv osv osv  ICQ/ab
Alla topparna har sitt pris och användnings område,ju mer gat och landsvägsvänliga kombinerat med mycket effekt desto dyrare blir dom.
Racebil eller pendlarbil,mycke cash eller begränsad budget styr nog valet.Effektmässigt så är det ju inte hundratals hästar det skiljer  ICQ/ab

72a Typ3 Fastback 2625cc turbo
90a T3 Doka oturbo
68a Typ1 Autostick 1600cc sugturbo aka"Slo'white"
73a Typ3 Fastback "Coldballs" turbo
64a Typ1 2110cc turbo

20

Micke jag ringer dig i helgen (om det går bra).
Kan man modifiera autocraft topparna och cb-topparna så att man kan köra med jpm vippor?

Mycke konstiga frågor nu  ICQ/ab

/Patric.

Betty Blue

21

Istället för att lägga ner det arbetet och pengarna på detta skulle jag spara en stund till och köpa JPMs toppar

Turbo Town "Home of overboost addicts"

22

Patric.Sj skrev:

Micke jag ringer dig i helgen (om det går bra).
Kan man modifiera autocraft topparna och cb-topparna så att man kan köra med jpm vippor?

Mycke konstiga frågor nu  ICQ/ab

/Patric.

Jag är i malmö på lördag  dag  ICQ/ab
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke