Jag har just tagit fram min dubbelhytt, så det är väl dags att starta en tråd om den.

Jag köpte den 2004, och här är korten på fyndskicket.

Den kostade 30000:- och det var lite mer än vad jag hade tänkt betala. Jag hade tänkt hitta en dubbelhytt för 15-20000:- men jag tog mitt förnuft tillfånga och betalade lite mer. I dagens läge så var det ju ett fyndpris.
Den såldes ny till Stockholm 1965. Det har bytts front på den, så den blev förmodligen krockad efter några år. Den föll av någon anledning ur registret, men reggades in 1981 igen. Då den reggades in var den enligt gamla regpapper, ljusgul och mörkgrön, konstig färgsättning!!
Den såldes efter två år till Brostugans sjukhem i Uppland och jag misstänker att det var då den fick sin vita lack. Ett halvår senare såldes den till en då 54årig Siri Fransson. Hon använde dubbelhytten på somrarna fram till 1986. Då blev den undanställd under några granar och den stod där till hennes död 2003.
Efter det fick Alexander Khil tag på den och sedan så köpte jag loss den ganska omgående.
Den hade aldrig rostlagats vad jag kunde se, och bromsarna kunde jag motionera upp och återanvända.
Jag fick byta en tröskel, laga ett bakhörn och så ful lagade jag framgolvet innan jag besiktade den.
Sedan så har den fått en 74mm kortad Grubenframvagn och en straight axle konvertering och en lyft styrväxel och tuttblinkers.

Ett kort som den såg ut för nått år sedan med sprintstars.

Stort tack för den gången, än en gång!