Några bilder sm starter på detta ev omöjliga göromål, men lite kul och udda. Och vw luftkylt 
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Folkhojen projektet
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara

Några bilder sm starter på detta ev omöjliga göromål, men lite kul och udda. Och vw luftkylt 
Detta blir intressant!!
mmm interesting ! 

Folkhoj e ett projekt jag tänk på länge. I princip sen Stures artickel i Wheels.. Fast en trike vore ju oxå trevligt.. Då en annan inte har styrlapp för 2hjuligt 
Jag har projektboken hemma där de bygger hojjen. Du får höra av dig om du behöver några kopior ur den eller du kanske har den?
Häftigt ! Har garagekompis som byggt "folkhoj" för ett antal år sedan här i Eskilstuna, sålde en typ3 generator till honom för ändamålet. (mindre o smidigare än typ1 vill jag minnas). Mc:n drog mycket uppmärksamhet till sig. 
Jag har en artikel om en hoj med typ4motor och saablåda, då den är kortare.
Minns inte om det var ägaren eller hojen som kallades "odjuret"

Känner igen den där. Hette den inte, hojjen, alltså bastarden?
Röd eller nått med kraftiga hjul. Tror den rullade i Borås enligt artikeln. Kanske någon känner igen detta o kan tala om var den är nu?
Kan varit bastarden när jag tänker efter.........

Liten uppdatering. Web gaffel införskaffad, gammal och med lite dåligt chrome. (provmonterad utan lager på bilden)
Framhjul med trumbroms
Motor 1300
Lite mer grejer beställda.
Men monteringar får vänta tills mer delar finns i garaget 
http://hem.passagen.se/matisse/Svenska/MC.HTM
https://www.netauktion.se/auction/produ … folkhojen/
Två länka till tidigare byggda hojar. Dessa byggda enl ritningar från wheels magazine
Jag kommer kör eget tema, men enl sfro byggbok.
Det där är fränt! Kommer följa tråden med intresse...
jäklar vilket coolt projekt!
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Folkhojen projektet
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.