1

monterade mina nyinförskaffade Rader fälgar idag på en typ1 upptäkte att smörjkoppen fram trykte ut centrumkåpan det var för trångt, någon som har nått tips,eller egen erfarenhet av detta tackar på förhand!!!  ICQ/ag

Gillar nördar å fanatiker men inte Besservisses! Tar en "kall" å går vidare! ICQ/ad
Typ1-58:a Vert, å en 62:a sommar bruksis!

2

hade samma problem med mina BRM....fick aldrig till det så ja köpte andra centrumkåpor.....funderar på att limma fast den grundare för det vart inte snyggt med att de sticker ut så mycket......

57:a typ1 "Buzen"
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt

3

Ok, men det borde ju gå att modifiera smörj koppen åxå, tänkte att kanske någon som haft detta problem åxå hade en firnurlig lösning, forsättning följer!!!!  ICQ/ag

Gillar nördar å fanatiker men inte Besservisses! Tar en "kall" å går vidare! ICQ/ad

4

Hej.
Jag har gjort lite olika lösningar. Från att choppar ner fettkoppen/smörjkåpan till att offra den helt om fälgen vart tät in mot navet. Hastighetsvajern löstes med en limmad fyrkants hona på insidan av fälgens original navkåpa.

Barndoor Division finns på facebook!
............................................................................................

5

Ett gammalt knep är att använda fettkopp från 356 men det känns som en bättre ide att choppa den. Det går nog fortare att fixa det än att hitta en 356.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

6

Tack boys, då vet ja lite om vad som gäller kan ju tycka att dom borde känna till detta när dom tar fram en fälg till en "Bubbla" men kul å choppa en smörj kopp!!!!!  ICQ/ag

7

Jag slipade ner hastighetswiren till låsclipset o "smekte" centrumkåpan med en kulhammare, kör med BRM

Den som somnar med kliande stjärt
Kommer  vakna med orena fingrar