Har funderat på att köpa coilovers från Mauri eller Dalhems till ett av mina byggen,
men jag undrar över en sak...
Ingenstans hittar jag info om hur mkt "bärkraft" dom har,
dvs "hur mkt vikt bär dom av egen kraft" ?
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Coilovers till T1
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Har funderat på att köpa coilovers från Mauri eller Dalhems till ett av mina byggen,
men jag undrar över en sak...
Ingenstans hittar jag info om hur mkt "bärkraft" dom har,
har du fabrikat på dom torde det gå att kontakta tillverkaren...
har du fabrikat på dom torde det gå att kontakta tillverkaren...
Har ju inte det, utan bara det jag sett på webshoppen
Men har inte buggyfolk kört med just dessa enkla coilisar och gängstång istället för bladpaket förr i tiden ?
Har för mig att jag hört något liknande...
Då skulle det ju betyda att dom pallar med hela bilen vikt sjläv ?!?
Om man ska ersätta originalfjädrarna så ska man nog förstärka stötdämparinfästningen en smula. De är inte dimensionerad för att ta hela bilens vikt.
men jag undrar över en sak...Ingenstans hittar jag info om hur mkt "bärkraft" dom har,
Coiloversen är bara stötdämparen sen kommer fjärden till (har prisis köpt koni )
Om du köper fjädrar som mäts i fotpund så är en FP 0,45kg
/// Micke
Om man ska ersätta originalfjädrarna så ska man nog förstärka stötdämparinfästningen en smula. De är inte dimensionerad för att ta hela bilens vikt.
Precis, men jag tänkte behålla orginalfjädringen och lägga till lite bärkraft i form av coilisarn (Vr6+automatlåda väger lite mer än orginal drivlinan).
Man får pröva sig fram.. beror på utväxlings förhållandet, dvs var dämparen e infäst i förhållande till axeln.. dvs skaffa fjädrar med känt fjädrings förhållande och prova..sen gör om gör mer rätt... man kan få prova flera gånger innan rätt sitter där.
magoo skrev:har du fabrikat på dom torde det gå att kontakta tillverkaren...
Har ju inte det, utan bara det jag sett på webshoppen
![]()
Men har inte buggyfolk kört med just dessa enkla coilisar och gängstång istället för bladpaket förr i tiden ?
Har för mig att jag hört något liknande...
Då skulle det ju betyda att dom pallar med hela bilen vikt sjläv ?!?
Jag har hört talas om den lösningen på buggys, men aldrig sett nån...
kruxet med buggys är ju att den är snuskigt lätt i fram... Har däremot sett många som åker runt med blyfyllda "kofångare" som tynger ner.
även varianter med kapade blad förekommer...
Jag hade nog hört av mig till försäljningsstället för att kunna gräva fram mer info.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Coilovers till T1
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.