Tackar för uppskattningen...
SiCA-Worker, jag kanske skall glida förbi dig så jag får se ditt bygge? I morgon kanske?
Tack för att du påminner mig Janne :-)
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Barndoor 54 - Dahlströms Grävmaskiner.
Sidor Föregående 1 … 8 9 10 11 12 … 30 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
SiCA-Worker, jag kanske skall glida förbi dig så jag får se ditt bygge? I morgon kanske?
Vill du det så går det bra, jag tänkte hålla till i garaget i eftermiddag (tisdag) förutom en paketleverans till Fkp.
I dag blev det nattpass... Gjort en massa småsaker inför lack av underredet. Det stora var väl att jag lyckades motivera mig till att skrapa bort all underredsmassa på den delen under framsäteslådan som jag inte bytte. Nu ska väl lacken ha något att fästa på och allt kommer att se mycket bättre ut underifrån. Plåten som sitter mellan främre ramtassarna blev också uppriktad och upplagad.

Nu är det bara domkraftsfästen och främre delen på värmeröret kvar på chassiet...
flitens lampa! fiiint blir det!
Läckert!
Plåt-porr... 
Snyggt!! Det blir spännande att se vilken barndoor som kommer till regbesiktning här näst.
Kämpa på
Tjusigt... Det är mest grön plåt på den där. 
Nize work! 
Klart skön känsla idag att få skjuta dit yttertröskeln under dörrarna.

Vänster främre skärmkant på hjulhuset vänster bak kom också på plats. De två strängarna upp på karossidan är från ett snitt jag fick lägga när jag flyttade tillbaka C-stolpen vid riktandet av lastdörrsöppningen. Dubbelsträngen horisontellt har mest att göra med dålig tumstocksteknik

Härligt jobbat, Nico 
Slutet kommer snabbare än man tror!
Nice!
Det ska bli spännande att få se den på hjul. 
Nice!
Det ska bli spännande att få se den på hjul.
Då får du komma förbi med svärden snart :-)
gött jobbat, snart så.... 
Dörrarna är lite ruttna i nederkant som synes men det är ju ett ganska litet problem jämfört med allt annat man gett sig på. Lite kul är att igår tog svetstrådsrulle nummer 3 slut. Nu är man alltså inne på rulle 4 på denna buss. Jag kör med 5 kg rulle så det är 15 kg svets på den nu 
Dörrarna är lite ruttna i nederkant som synes men det är ju ett ganska litet problem jämfört med allt annat man gett sig på. Lite kul är att igår tog svetstrådsrulle nummer 3 slut. Nu är man alltså inne på rulle 4 på denna buss. Jag kör med 5 kg rulle så det är 15 kg svets på den nu
Nja, du lär väl slipa bort åtminstone hälften av de 15 kilona hoppas jag 
Jobba på nu! Önskar att jag hade hälften av din energi...
nizekustoms skrev:Dörrarna är lite ruttna i nederkant som synes men det är ju ett ganska litet problem jämfört med allt annat man gett sig på. Lite kul är att igår tog svetstrådsrulle nummer 3 slut. Nu är man alltså inne på rulle 4 på denna buss. Jag kör med 5 kg rulle så det är 15 kg svets på den nu
Nja, du lär väl slipa bort åtminstone hälften av de 15 kilona hoppas jag
Jobba på nu! Önskar att jag hade hälften av din energi...
I augusti kommer barn nummer 2 så med det i ryggen och vetskapen om att tiden efter det inte alls kommer att finnas till garaget på samma sätt som nu så är man ju lite lätt manisk att bli klar. Jag kan inte säga att det är dirkekt kul i garaget. Det är stressigt och allt blir inte så bra som man skulle vilja men just nu är det viktigare att den kommer ut än att den blir 110%.
Det har ju varit ett litet problem för dig tidigare Nicko, att inte vara 110% noggrann hela tiden. Den har kommit en bit sen jag såg den i Långtora. Tyvärr har det under samma tid inte hänt ett skit med min split...
nu börjar det ju likna nåt, antar att du ska bättringsmåla o få det nya att smälta in, men vad bli det för höjd, fälgar o däck?
nu börjar det ju likna nåt, antar att du ska bättringsmåla o få det nya att smälta in, men vad bli det för höjd, fälgar o däck?
Ja alla reparationer ska målas i matt vit kulör för att matchas in emot resten.
Varje gång jag tar kort på den så får man se till så att inte fälgarna kommer med på bild...
De ligger i garaget i ett hörn... Den kommer bli lagom låg.
Kör hårt bara och håll lågan uppe.
Verkligen sjysst jobbat!
Tyvärr så har bussens gamle nästan-sista-vilan-granne inte fått tillnärmelsevis den energi och noggrannhet som bussen fått... Dock står den ju på hjul, men inte mer...

Min split var ju om jag tolkat det rätt ägd av dahlströms bilfirma precis innan den "skrotades", medan din buss väl gick som firmabil åt samma bolag? Var sista ägaren samma?
Hmmmm... Vad krävs det för att slå Gustafs buss egentligen...
http://www.blocket.se/skaraborg/W433167 … 13&w=1
Bara att ta pickupen och åka hämta:-)
Sidor Föregående 1 … 8 9 10 11 12 … 30 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Barndoor 54 - Dahlströms Grävmaskiner.
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.