Gick upp i morse o tänkte ä va fan skiter i garaget läser boxerville i stället.Men inspirationen kom tillbaks.
tack för pepp talk allihopa
Ja fan ut å jobba med dig ! 
Jäkla bra fart du har... kör hårt !

Snyggt jobbat:-)
Håller på med ett ganska exakt lika jobb på en -71:a!
Du har kommit längre, men jag nöter på...
Kommer nog lite bilder vad det lider...
Ja fan ut å jobba med dig !
Jäkla bra fart du har... kör hårt !

Snyggt jobbat:-)
Håller på med ett ganska exakt lika jobb på en -71:a!
Du har kommit längre, men jag nöter på...
Kommer nog lite bilder vad det lider...
Kul med fler som renoverar 70 talscab. Kan vara bra o utbyta erfarenheter o frågor.
282 2013-04-08 20:23:35 Senaste redigerad av hasse (2013-04-08 20:25:13)
ut o slipade svets på värmekanal o cabbalk.Nästan klart men blir till o slipa det sista när jag fått upp den på rätt köl.På tur härnäst blir och byta torpedplåten.Den äär inte helt slut men hörnen mot infästningar där är det ruttet.Slutresultatet blir bättre än att lappa så jag byter den.kommer bilder på det sen.Ska försöka komma igång med det i morgon.Det brukar bli att man måttar och laddar lite första kvällen och dag två åker tiger sågen fram när det är nått nytt.Hursom jag längtar . 
287 2013-04-12 19:00:42 Senaste redigerad av hasse (2013-04-12 19:02:31)

Och här är jag nu.Nästan allt är rensat för den nya torped plåten.Det som är kvar är det som är punktat upp mot bagaget.Jag gjorde samma inngrepp på min 68 typ 1 med torped och inner skärmar fram o frontplåt.Det är lite pyssligare med en
1302. I morgon är det handbolls cup med grabben så det hinns inte så mycket i morgon men ställer klockan på 5.30 så hinner jag ett par timmar.Jag måste vara den ända som inte längtar till våren för då ska man pula med tomten mm mm så då krymper garage tiden radikalt
2 Tim i garaget alltid något.Bor i et villa område så det är inte läge för att starta tigersåg och vinkelslip 06.00 en lördagmorgon
.ja lite gjort i iallafall dock inga bilder
295 2013-04-13 10:00:46 Senaste redigerad av Kjellgren (2013-04-13 10:01:11)
Bra tempo som vanligt 
Bra tempo som vanligt
Som bränsle på elden 

Slaktade en helig ko ikväll.En tyst överenskommelse inget mek en lördag kväll.Men behövde slipa bort rörförstärkningarna och några punkt svetsar med rondellen och det kan jag inte göra i morgon bitti
.Nu fick jag den i iallafall på plats men kommer behöva fingjustera lite.Jag är nöjd med passformen .Kommer skruva fast torpeden i det här läget för att svetsa fast den i ett senare skede.på tur blir höger frampanel.Nej bäst att gå in nu.over and out