Sitter så här på nattkvisten och funderar över vakumet till mina nya ICT förgasare till varianten. Nu är vakumingångarna pluggade på förgasarna men antar att de vill ha vakum? Jag kör med originalfördelare med vakumklocka. Det finns inga vakumnipplar på insugen som det är på original, bör jag fixa det?
Du bör sätta i nipplar i insugen (finns en utgjutning på ena sidan där man kan borra och gänga upp ett hål) och sen sätta en slang (balansslang) mellan de båda insugen.
Och vakumet... Det är väl bara att ta bort pluggarna på förgasarna och koppla ihop det med din fördelare.
Se mer om hur det hela började?? Kika in på: http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=25153
...men finns även på: http://www.garaget.org/?car=47983
Balansslang mellan insugen är ett måste. Klämmer jag min blir det mycket taskigare gång på maskinen.
Jag tog vakum från båda förgasarna och via t-kors till vakumklockan på fördelaren och det funkar ypperligt.
Kör empi epc.
--------------------------------
(o\!/o) Typ1 -65
Tack för svaren! 
Hur du skall göra beror på vilken fördelare det är. Har den centrifugalregulator eller inte. De från 60-talet är utan centrifugalregulator och kräver speciell förgasare för att fungera!
Hur du skall göra beror på vilken fördelare det är. Har den centrifugalregulator eller inte. De från 60-talet är utan centrifugalregulator och kräver speciell förgasare för att fungera!
Det här finns att läsa om den fördelare som sitter på min motor:
Distributor: VW 311-905-205G, Bosch 0231 137 017 or 018
Replacement: VW 311-905-205Q, 0231 137 033
Points: 01 009
Condensor: 02 007
Rotor: 04 006
Cap: 03 001
Coil: 00 015 (Blue Coil 00 012)
Vacuum Can: 07 017
Ignition Wires: 09 003
Spark Plug: W8AC
Timing Set At:: 10deg BTDC Static or @ 800-950rpm w/strobe w/vacuum hose disconnected and plugged
Advance/Retard Range: Unknown
Någon som vet vad som gäller med den?
