26

Nu har jag iaf bokat biljetter med Eckerölinjen ICQ/ab Då får vi se om jag tar mig hela vägen...

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _  _ _ _ _  _ _ _ _ _
            1966 1300, 1973 Kleinbus, 2012 T5 biogasbuss

27

Jan-Iver skrev:

Nu har jag iaf bokat biljetter med Eckerölinjen ICQ/ab Då får vi se om jag tar mig hela vägen...

Klokt val !

28

Jag ska försöka jobba för att kunna komma loss, återstår om jag kan få ha semester i juli i år, så man kan få gör det till mer av en semester än en snabb helgvisit. Vi har högsäsong på jobbet och vill flera vara lediga samtidigt får man kompromissa. Just nu känns allting så långt bort, men rätt vad det är så står man väl där och har inte packat, har inte gjort iordning bussen.  ICQ/ad

Aja på något sätt ska det gå, kul att det blir Åland i år!  ICQ/ab

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

29

Vad tiden går snabbt! Undrar om jag kommer lyckas skruva ihop en motor till bussen eller pickupen till dess!? Bussen står strandad i Kalix och även om jag kört den 110 mil resan upp och ner otaliga gånger tidigare misstänker jag att turen min har runnit ut. Pickupen går som ett skållat troll, men har mer rörlighet i remskivan än en vältränad gymnast, pinkar revir och skramlar som coverorkester. Det har den förvisso gjort sedan jag köpte den för 7 år sedan och trots torterande långturer vägrar den rasa..

Lider av grav typ2 abstinens. Har i alla fall köpt 3 donator motorer och ett nytt brasse-longblock, så hoppet finns.

30

Har blivit lovad ledighet och nu har jag bokat båtbiljetter! Förvånansvärt prisvärt ändå. 460 för två pers och buss tur och retur är helt okej, med tanke på att det optimistiskt räknat motsvarar 15 mil på vägen enkel resa. Ses där!

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

31

kee skrev:

Har blivit lovad ledighet och nu har jag bokat båtbiljetter! Förvånansvärt prisvärt ändå. 460 för två pers och buss tur och retur är helt okej, med tanke på att det optimistiskt räknat motsvarar 15 mil på vägen enkel resa. Ses där!

jag skulle få ge ca2200:- för bussen och 2 pers
det blir ingen bussfest i år

"Besvikelsen över dålig kvalité varar längre
än glädjen över ett lågt pris
vw 1300-66 cab

32

Varifrån tänker du åka då Nicklas?

Tänker man åka med kryssningsbåtarna från Stockholm då kan det bliså dyrt som du säger..Ni ska naturligtvis ta de båtarna som är gjorda för bilresenärer så blir det mycket billigare..dvs utresa från antingen Kapellskär (VL) eller Grisslehamn (Eckerölinjen).

Behöver nån hjälp så hör av er så ska jag se om det går att ordna nåt..

//micke

If it sounds good it is good!

33

Beetle66 skrev:

Varifrån tänker du åka då Nicklas?

Tänker man åka med kryssningsbåtarna från Stockholm då kan det bliså dyrt som du säger..Ni ska naturligtvis ta de båtarna som är gjorda för bilresenärer så blir det mycket billigare..dvs utresa från antingen Kapellskär (VL) eller

Behöver nån hjälp så hör av er så ska jag se om det går att ordna nåt..

vi tänkte ta Grisslehamn (Eckerölinjen).
gipsybussen är mer än 2.40 hög

Post's attachments

gipsy 015.JPG, 308.69 kb, 1632 x 1224
gipsy 015.JPG 308.69 kb, 198 downloads since 2013-04-12 

vw 1300-66 cab

34

Kollade med att göra en test bokning med Viking från kapellskär o det skulle bli för er T/R 900kr.

35

Nu finns det mer info upplagd om Bussfest på Typ2-klubbens hemsida

http://www.typ2-klubben.com/index.php/b … nformation

Boka färja i god tid!

Buss -75  |  Westfalia Pickup -70  |  Enkelhytt -88

36

Bokat å betalt nu

vw 1300-66 cab

37

Denna träff blir det att gå på, semestern klar! Passar perfekt, Yes  ICQ/ab

Pickup Eh -77
1303S-73, Eurolook light

http://www.chalmersmotorklubb.se

38

om det är någon som tänker komma lite tidigare kan jag tipsa om en kanon bad o camping plats nere vid bomarsund,lång grund sand strand super för barn + klippor att bada i från, toa fanns för två år sedan ny byggd,knapp kilometer till kiosk med div,åk ner till bomarsund genom fortet (huvud vägen) över liten bro väg svänger hö sen blir det en v-sväng o då efter 100-400m ner till höger,har bott där i vw-buss några gånger  ICQ/af  ICQ/af  ICQ/af  ICQ/af ligger ca 30-min fr mariehamn

,ghia-65a ?, vw dragster old style ,vw p-38 dropp tank special under byggnad ,the beast buggy,

39

Ingen som har bilder från träffen?

-59 Ghia, -64 Bubbla, -65 Bubbla, -67 Buggy, -73 K70, -76 Teijo, -56 Simpson