1

Undrar om det finns färdiga bulthål för tre punkt i en 67:a bubbla  Default/hmm
Om nån har bild på det oxå.

Fake split -67 såld

2

Jo, det kom väl 1962.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

3

okej tack för det

Fake split -67 såld

4

Var sitter de nedre bulthålen vid dörren?

Min -66a har bara för tvåpunkt diagonal och en vinkel vid dörren som såg eftermonterad ut.
Jag har sattit ett eget nytt i plattan under dörrstolpen.

Man vet inte att man inte kan innan man provat.

5

Ja, det stämmer. 2 fasta satt det ju.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

6

Jag har satt dit 3-punktsbälten i min -64. Men där saknades hål nere vid b-stolpen.. detta kan dock bero på att plåt har bytts ut där av tidigare ägare. Jag fick dock med vinklar som medförde att jag kunde fästa dem i golvet istället.

Det jag har upptäckt är att infästningen uppe vid axeln sitter alldeles för lågt, så att bältet vill hasa ner från axeln och utanför armen.. Jag har sett folk som har fäst sitt bälte längre upp, men det är inget som finns original va?

7

Okej så det kan då finnas fäste för tre punkt....

Fake split -67 såld

8

Vill minnas att fästen för trepunktsbälten kom 1967.

9 Senaste redigerad av GB63VW62 (2013-04-10 20:18:05)

Jag har rullbälten fram i min -62, det övre fästet på b-stolpen är inte det som är förberett från fabrik utan är som MrPete säger högre upp.
Jag har precis köpt trepunkts som jag skall montera bak och där finns tre fästpunkter förberedda från fabrik. Blev dock tvungen att beställa adaptrar eftersom de gängade hålen i de övre fästpunkterna är väldigt stora.
Men om någon vecka så ska jag väl få dem och då skall det monteras så att familjen sitter fast lite bättre i baksätet ICQ/ab

Kanske skall tillägga att jag tror att det nedre fästet vid b-stolpen inte är från fabrik.

Bubbla -62

10

Bra då har jag ite mera info för förra ägarenn sa att det skulle finnas fäste fär bälten så ska kolla den lite närmare när jag tar ut pärlan vill ju att familjen åker lite säkrare ICQ/ab Är det nån som  vet om man får ha bälten som är beställa från usa? tänkte beställa från denna sida seatbeltplanet.com??? ICQ/an

Fake split -67 såld

11

I en bil som inte behöver bälten på besiktnignen får man väl ha i stort vad som helst.

Jag har röda 4-punktsbälten i min -66a, men bara på förarplatsen. Har klarat mig.
(Fast om jag tänker efter har jag nog lagt axelbanden bakom baksätet och bara besiktat med midjebälte...)

Man vet inte att man inte kan innan man provat.

12

okej då vet jag förra sommaren så spännde jag fast pojken med spännband i stolen  ICQ/ad

Fake split -67 såld