1

Hej! Hur kopplar man in ström till motorn nu när man bara ska testa den innan jag slänger in den i bilen?
Har lite problem nu med att jag har ström hela tiden in till fördelaren, även när brytarspetsarna är öppna.
Tacksam för snabba tips!

2

motorn har växelströmsgenerator med inbyggd laddningsrelä.

3

Tändspolen blir varm också, det ska det nog inte bli?

4 Senaste redigerad av Johan W (2013-04-10 23:47:13)

Du ska ha ström till fördelaren hela tiden då kondingen tar en liten del, har du mycket -byt.
Du behöver inte ström till från generatorn om du inte ska kolla den dvs.
Jo den blir varm när brytaren kortar kretsen.

Plus till spolen, b+ och till förgasen gör en grov inställning av tändningen med testlampa så går det lättare, startmotorn blir svårare.

Släng in den i bilen det är lättare med starten och den slipper fara omkring garagegolvet på fullvarv tills kabeln till tändspolen lr jorden inte räcker till och då har du ju kablarna på rätt ställe.

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

5

Problemet löst, hade kopplat lite fel ICQ/ag