26

Helt OK, men som Tobias sa, så inte oseriös porrreklam typ piratebay, med bilder på oklädda flickor och datingsajter av det mera tveksamma slaget. Är det svenska seriösa datingsajter eller säljreklam för vanliga prylar, så kör på det!

Jag vill kunna kolla till forumet ibland på jobbet eller hemma i vardagsrummet och med för mycket sånt så känns det inte rumsrent...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

27

Självklart! Allt för att bv ska leva vidare!

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

28

Inga problem , som det skrivits tidigare , är man inte intresserad så klickar man inte på länken.

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

29

Kör på bara, hatar ju egentligen allt vad reklam heter men nu är det ju för ett gott syfte ICQ/ag

1500 Variant -63
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(

30

Annars har jag hört att porr drar in kosing på nätet och där kring dalarna verkar ni ju ha nån fablesse(fabläs?) för att visa halva röven enligt bildtråden så häng ner brallorna ett snäpp till och KACHING!!!

Sanningen kan göra ont men det gör även ett slagskott med puck rakt på pungen.

31

Ika skrev:

Annars har jag hört att porr drar in kosing på nätet och där kring dalarna verkar ni ju ha nån fablesse(fabläs?) för att visa halva röven enligt bildtråden så häng ner brallorna ett snäpp till och KACHING!!!

Ika, myntinkast!

Ok med banners, men för helvete inga som spelar ljud, är så förb lättskrämd framåt sen kväll...

Harkel, spott, vaf_n e rullatoren.

S

32

Default/lol

"Daddy Cool"

33

Tack för all input! Det verkar vara "fördel affiliate" enligt stadens invånare så vi kommer att lägga in en hög handplockade företag på "babbel & offtopic"-sidan samt en till, ännu inte bestämd sida (tydligare lättare att göra jämförelse/A-B-test på konvertering om man lägger banners på två olika sidor) inom kort. Jag har valt 10-12 banners från bolag som alla sysslar med "icke stötande" verksamhet.

Än en gång - tack ska ni ha!

"Daddy Cool"

34

Då har jag fixat in koden för detta ICQ/ab

Dock hände en liten fadäs där siten var nere i ung 20 sek. eller så.
Jag höll på att göra i brallan när jag upptäckte det typ 0.2 sekunder efter att det hänt.

Skulle jag få lov att ringa och väcka nå'n så här sent för att göra en restore.... wtf hände... ser jag fel... blev siten precis hackad....... ja ALLA olika tankar han snurra runt i huvudet på mej
innan jag såg vad som hänt. Rättade det och drog min absolut största suck NÅNSIN.

//Happy VW'ing, WebAdmin

35

ICQ/ag

36

Men hörru... vad hade hänt då? Bärs? ICQ/ab

"Daddy Cool"

37

Nä inte bärs, det tar vi idag på 40-årsfesten där minst 200 kommer. (synd nog inte min FDag)

Skulle byta namn på den php-fil jag gjorde ändringar i, 'in case of error',
men på nå't sätt blev rot-katalogen det namn jag angav på filen.
Låter som en bug i 'SCP'.

38

Men som vanligt så löste du fallet ICQ/ab

"Daddy Cool"

39

Hur mycket drar man in på bannern? Får man något för att den visas eller bara om någon klickar på den? Lite nyfiken på hur det fungerar.

utan vw just nu... :-(

40

Tobias - det är en hel vetenskap. Det finns flera olika modeller för hur man (förhoppnigsvis) får betalt:

PPC: Pay Per Click - dvs. varje gång en användare klickar på bannern
PPM: Pay Per Milli - varje gång en banner visats 1000 gånger
PPL: Pay Per Lead - varje gång en användare klickar på en banner och utför något namngivet på sajten användaren landar på, till exempel fyller i ett formulär
PPS: Pay Per Sale - varje gång en användare klickar på en banner, landar på sajten i fråga och handlar något så får man procent på försäljningssumman

Detta är de vanligaste, men sedan finns det en hel uppsjö av andra varianter också.

"Daddy Cool"

41

Ok. Vilken modell har vi på boxerville? Hur kan vårat beteende på sajten öka intäkterna?

utan vw just nu... :-(

42

Jag har lagt upp en cocktail av olika modeller, just för att över tid försöka lista ut vad som funkar bäst. Men i princip så är det att klicka på en banner då och då, och vem vet - ibland kanske det är bra saker annonsörerna har att sälja. ICQ/ab Tack!

"Daddy Cool"

43

Vore det inte bra om nytt fönster öppnas när man klickar på en banner? Då kan man ju bara stänga ner fönstret när man kollat klart och fortsätta på Boxerville där man var.

Man kan i och för sig välja att öppna i nytt fönster själv.

Typ 3 Variant -65

44

Urban T: Vi ska titta på om det går att göra så. Man får en färdig kod av affiliate-nätverket och jag är osäker på om den går att skriva om. Men vi kollar. Bra input, tack!

"Daddy Cool"