1

Håller på att förbereda för att dra nya kablar och funderar vart kabelstammen ska gå original. Jag hittade en av klippt kabelstam på vänster sida under bussen men röret såg väldigt litet ut.
Det borde ju vara ca 8 ledare som går dit. I den avklippta kabelstammen fanns det bara tre eller fyra.

Just det jag har en buss som hade dubbeldörrar original om det spelar någon roll, har för mig att jag läst det någonstans.

utan vw just nu... :-(

2

Byter kabelstam just nu, o den går i höger rambalk.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

3

Du har inte lust att ta någonbild på hur det ska se ut?

4

Jo, det kan jag väl. Vad vill du ha bild på då?

Jag har ju köpt ny härva från England, så jag drar inte dom en o en. Men lite bilder är väl inte fel. Här är en på själva huvuddelen.

http://i277.photobucket.com/albums/kk49/25hpman/008-5_zps6d28db48.jpg

5

Ok, kanske var lite otydlig. Jag skulle vilja se vart den är dragen "orginal". Men om du har din härva lös.  Hur lång är kablarna från el central till bak delen? Jag har schema från thesamba men längderna hade varit bra att ha. Annars får jag mäta med snöre.

6

Nja, nu sitter den på plats i bussen. Drog i den innan idag. O den gamla klippte jag av allt eftersom.

Dra 2 släpvagnskablar á 7 ledare, så räcker det nog till allt.

7

Jag hittade iallafall hur det borde vara draget. Får försöka dra igenom ett dragband för att se om jag kan få i nya kablar.

Jag får försöka mäta hur långa kablar jag behöver.

8 Senaste redigerad av pax (2024-04-26 10:06:04)

Vore intressant att veta hur den gick i ramen. Kunde inte se bilderna i inlägget. Måste man ha photobucket för det? Rambalkarna var borta på min innan renovering.

9

Då är det nog läge att köpa sej en originalbaserad rephandbok, där ser du hur den ska gå. Den går i höger rambalk...