1

Hejsan undrar om någon har lås till bagage lucka till en split buss liggandes. Hör gärna av er på min mail.

[email protected]

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli!

Vw Typ 1 56
Vw Typ 2 66

2

Hallå! Är detta vad du söker?

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ … id=1112654

"Daddy Cool"

3

i så fall är det samma 64-66.
Så måste det inte vara just en 65 menar jag ICQ/ad

Ät gul snö, det kan vara öl.

4

Hejsan.

Ja de är de jag söker. Tack för tipset. Måste kolla mer på den länken du gav mig. Behöver lite mer lås saker tex till motorlucka mm. Har aldrig handlat från the samba förut men de är väl dags att börja. Tack igen!

Vw Typ 1 56
Vw Typ 2 66

5

De kan säkert stämma ang års modell som de passar till. Har hört olika saker ang just de. Har en liten kant Längst ner som man ska ta tag i när man öppnar luckan därav bara en rund knapp. Hört att de va så innan 66 men jag vet inte riktigt. Vet inte heller hur de ska vara med motorluckan. Kyrknyckel? Eller vred? Letar efter sånt också.

Vw Typ 1 56
Vw Typ 2 66

6

vw_johan skrev:

De kan säkert stämma ang års modell som de passar till. Har hört olika saker ang just de. Har en liten kant Längst ner som man ska ta tag i när man öppnar luckan därav bara en rund knapp. Hört att de va så innan 66 men jag vet inte riktigt. Vet inte heller hur de ska vara med motorluckan. Kyrknyckel? Eller vred? Letar efter sånt också.

Du ska nog ha en P handtag eller kyrknyckel till motorluckan.

_______________________AMBULANSGARAGET_______________________
                  - Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74  Typ 1 Shorty -65

7

Okej då finns de olika möjligheter. De är bra att veta.
Då är de bara att försöka hitta de lås detaljer jag behöver.

Tack för tipset

Vw Typ 1 56
Vw Typ 2 66

8

Min 1965:a hade kyrknyckel. Jag har också förstått att vissa årsmodeller (däribland just 1965) är lite trixigt att hitta, och nytillverkas inte. Jag hittade bara en enda till 1965, men en hel hög till 1966-1967.

"Daddy Cool"

9

Behöver du både låskista o själva låset?

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

10

Jag behöver både och. Gäller både bagage lucka och motorlucka. När jag köpte bussen fanns de ingen nyckel till bagage luckan. Behöver delar för att låsa motor luckan komplet även den lila delen som sitter på bakplåten som låset ska låsa emot.

Vw Typ 1 56
Vw Typ 2 66