1 Senaste redigerad av hogge_ (2013-04-07 18:43:53)

Som sagt är pågång att leta efter vettigt objekt t25/t3. Men tänkte kolla ifall någon här på forumet sitter o klämmer på mycket info om dessa vagnar.
Det jag tänkte mest på är sänkning när det gäller dessa åk, vet att dom har fjädrar fram o bak. Då ja vill ha ett unikt åk så är grov sänkning en tanke jag tänkt göra. Någon som vet mycke om de? Då ja inte är något stort fan utav kapa fjädrar. Finns de möjlighet att höja hjulhus flytta infästningar till fjädrar med mera?
Sen vad gäller motorer på dessa bilar? Vilka e dom bästa/pålitligaste ? Har hört att dom vattenkylda gillar att koka? insprut förgasare?.
Har försökt att googla fram så mycket ja kan men tänkte ifall någon här vet mer om dom Default/smile
En förbild inom slammad t25 är ju denna.
http://forumbilder.se/CDV2F/1image-1.jpeg
http://forumbilder.se/CDV2F/1image.jpeg
Någon som vet mer om den?  De ja vet är att den har en bay framvagn o bakvagn därav den bruleska sänkningen. ANTAR att de inte passar bolt on. men i tidningen ja läste står de att bilen sänktes med hela proseduren på en helg.

2

Luftfjädring om du vill ha den låg

3

Hasse T3 skrev:

Luftfjädring om du vill ha den låg

Tanken e att inte använda mig utav luftfjädring, men kan man änvända sig av org fram o bakvagn men luftfjädring så måste de ju vara fullt möjligt att få den lika låg med ombyggd fjädring ell ?

4

Har inte läst något om denna kärra, men bay-grejjor verkar väldigt konstigt.. Det är liksom inte ens på samma världskarta..

Ska man åka pervolågt med en T3 är nog luft vägen att gå. Eller flytta upp fram och bakvagn i karossen, men det är inget man gör på en helg direkt.

Men, sänkt T3 är coola grejjor:-)

bugnbus.se

5

Den är klurig att hitta information om. Jag har kanske inte använt rätt sökord under de tillfällen jag försökt kanske för några månader sedan. Den började cirkulera på nätet efter den lades ut på ebay, sedans dess har iaf jag inte sett något nytt om den.
Regnr är pjh 637X (syns på ena bilden) Det kanske hjälper dig att hitta var den rullar nu.

Vet inte vad som står i artikeln, har inte läst den själv. Vore kul att läsa den! Men har också läst att den använder bayvagnar.
Här har du bilderna jag har på den iaf. Vet inte om det kan vara till intresse.
Jag är lite intresserad av svängegenskaperna på det där åket....

Har inte så mycket att bidra mer än den lilla informationen jag hade om bilen ICQ/ae


Annars är det väl att göra som "Sänke" gjort? Litet jobb dvs..  ICQ/ad

Post's attachments

1e8fd922b2e2c4f2d197cd691cd092a3.jpg, 244.8 kb, 639 x 487
1e8fd922b2e2c4f2d197cd691cd092a3.jpg 244.8 kb, 155 downloads since 2013-04-07 

BodydroppedT25CrewCab-2.jpg, 35.79 kb, 720 x 538
BodydroppedT25CrewCab-2.jpg 35.79 kb, 159 downloads since 2013-04-07 

BodydroppedT25CrewCab.jpg, 46.32 kb, 863 x 647
BodydroppedT25CrewCab.jpg 46.32 kb, 210 downloads since 2013-04-07 

ec6b9122b21f9a54642d1d9e1e2cf9a4.jpg, 101.89 kb, 400 x 300
ec6b9122b21f9a54642d1d9e1e2cf9a4.jpg 101.89 kb, 166 downloads since 2013-04-07 

Läs inte detta.

6

Bosse H skrev:

Har inte läst något om denna kärra, men bay-grejjor verkar väldigt konstigt.. Det är liksom inte ens på samma världskarta..

Ska man åka pervolågt med en T3 är nog luft vägen att gå. Eller flytta upp fram och bakvagn i karossen, men det är inget man gör på en helg direkt.

Men, sänkt T3 är coola grejjor:-)

Ne ja blev lite förvånad med när ja läste de med, men har grottat i de lite mer nu o har hittat nån mer som gjort samma sak,man får riva bort allt som heter org framvagn sen kapa ur rambenen o anpassa för bayframvagnen. Hade varit kul att kika lite närmre på en org t3 buss så man kan få en uppfattning hur mycke jobb allt innebär. Default/smile
japp tänkte de med, inte så många som åker vrål sänkta t3or

7 Senaste redigerad av hero (2013-04-07 20:26:32)

Kom på en till sak angående att sänka dessa skutorna.
Kolla in http://www.vw-tristar.com/ och klicka på  " TRISTAR PROJECT AIR RIDE"
Luftfjädring + växellåda från Porsche 996 o Audi 1,8 turbo motor.. på en tristar.. ICQ/ad

Det e ju skåningar som gjort det, så beroende på varifrån landet du är kanske du kan fråga om några stalltips  Default/lol

Läs inte detta.

8

BodydroppedT25CrewCab.jpg står vid bilden.. dvs när man flyttar upp schassiet  eller sänker karossen ... det kan ju göra stor skillnad.. fast man sitter ju högre upp när hjulhusen smyger upp ICQ/ad  undrar varför jag vet det..... ICQ/an

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

9

Riktigt go ju ICQ/ab de e gött med dh både pickis samt frakta hela familjen ICQ/ag
Finns de modell anpassade airrides? Ell är de universal som gäller?

10 Senaste redigerad av svenne duva (2013-04-07 23:17:54)

Skrotpickupen har igensvetsade dörrar och nya hjulhus halvvägs upp till rutan. Det syns på en av dörrarna var svetsen går. Det surrades en hel del om den på thesamba, leta där. Den blev rätt hårt sågad av amerikanarna medans typ alla andra gav den ett plus. Jag gillar den. ICQ/ab

11

Hehe a man ser de att dom kapat bort insidan o höjt hjulhuset ICQ/ag men de e ju lite för låg, tanken e ju att ha en låg men bruklig pickis för att köra lite bröte med  ICQ/ag
Någon som vet något om alla motor alternativ på dessa holkar?? ICQ/ab

12

Gillar INTE!

13

Ja, då vet vi vad Kjell tycker, för alla som undrade men inte hann fråga.  ICQ/ab

@Hogge, Jag vet att du sa att luft inte var ett alternativ, men har du pengar,kunskap o plats till att göra ingrepp så hejar jag fortfarande för det ICQ/ab vore kul att se någon ge sig på det.

Läs inte detta.

14

Ja det hade varit kul att ge sig på de hela operationen,hade varit kul ifall man fått tag på dom som byggt den o fråga lite.men de verkar vara lite info om den på intranätet ICQ/ae Kan dock även nu i efter hand tänka mig luft. Men kör man bara med luft då ell luft o dämpare?  ICQ/ag

15

ja kan förmedla en luftkylld & luftfjädrad t25 buss me stort org soltak ...
dock ej grattis ICQ/ab hör av dig isf.

****************************************************************************
MOTORGÅRDEN..& de som händer där..titta gärna in!
   http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=9894

16

www.airsociety.net/2011/10/here-a-vanagon/

17

Hej

om du leta efter en bra kaross basis att börja med få du gärna hör av dig till mig.
Jag har en dh td som jag köpte i norrsverige (arvidsjaur), innan dess har den rullad i kiruna. Jag körde den två vinter i salt.
finns lita arbet på karossen, men ingen rosthög. Mer bylor (var ju arbetsbil).
Den är jättefint på undersidan, och har ingen jävla fastrostade skruvor.

Jag tänkte ställa den på sidan, för motorn tappa olja över turbo ock packningar, avgasröret är sönder, och femmansväxel hoppa ut.
Men den är besiktad och har körds till 4 veckor tillbaka.

jag hörde ngt gång att man kunde sänka om man byggte in greja från en syncro. Men jag vet inte om det stämma.

Till Motor:
där finns ju olika varianter. vissa byga in ford V6 motor, andra TDI, andra audi 2,3ltr, sen finns normala golf eller passatmotorer.
Adapterkitt eller ombygnadskitt hitta man nästan till allt i tyskland. Där finns även specialiserade verkstädter som bara skruver bussar, och som erbjuda ombygnader på olika motorer och växelådor.

själv har jag en syncro projekt som på hoppningsvis blir färdig snart. (men då var det att få upp en 14tums på 16 :-)  )

lycka till

T2 Buss, t3 doka, Lt distance wide

18

Edström skrev:

ja kan förmedla en luftkylld & luftfjädrad t25 buss me stort org soltak ...
dock ej grattis ICQ/ab hör av dig isf.


Pm skickat ICQ/ab

19

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ … id=1593568

ICQ/ab

Ja en bump. Men det får ni leva med.

Läs inte detta.

20

Någon mer som har något att tillföra tråden? Ser att de lags ut ett par t3 bussar med luftfjädring på blocket,någon som vet nåt om dom? ICQ/ab)