1

Hej undrar om det är någon som har en generator till en typ 3 variant som är 12v?

Variant! <3

2

Hej.

Jag ska ha en liggande någonstans. Köpte en för att jag tänkte konvertera till 12 volt men har lagt ner dom planerna.
Ska leta tag på den under dagen och fundera på eventuellt pris.

Hur var det nu, måste man byta fläkthus om man ska ha 12v på typ 3?

Typ 3 Variant -65

3

Jag har en liggandes i garaget. skicka ditt nummer så kan du få en bild på sms.

4

Urban T skrev:

Hur var det nu, måste man byta fläkthus om man ska ha 12v på typ 3?

Japp, det är annan diameter på generatorn så fläkthuset måste med från 12-voltsbilen! Tror att även fläktremskåpan skiljer, men den går nog att modifiera i så fall!?

MVH: Hella

Typ 1 1956, Typ 1 Sunroof 1961, Typ 14 Karmann-Ghia Cabriolet 1967, Typ 2 Pick-Up 1966, Typ 3 Fastback 1969, Typ 34 Karmann-Ghia Sunroof 1963
"Oavsett om Du tror att Du kan, eller om Du tror att Du inte kan, så kommer Du vanligtvis att ha rätt!" (Henry Ford)

5

Så här ser min generator ut.
Betalade dyrt för den så den blir inte billig vill ha minst 500:- + frakt, dyr frakt skulle jag tro också pga tyngden. Vet inget om funktionen men hör av dig om du är intresserad, annars lägger jag ut den i säljes tråden.

Post's attachments

12v typ3.JPG, 648.55 kb, 1296 x 968
12v typ3.JPG 648.55 kb, 128 downloads since 2013-04-07 

Typ 3 Variant -65

6

Kan ha en hemma nu , ska kika imorgon

7

Du kan väll Ringa eller smsa om du har någon banco 0703059915

Variant! <3

8

Vill ju järna köpa en som man vet funkar

Variant! <3

9

Starby skrev:

en likströmmare kan man ju koppla som en elmotor. Funkar den som motor så fungerar den som generator.

Man vet inte att man inte kan innan man provat.

10

David, Luleå skrev:
Starby skrev:

en likströmmare kan man ju koppla som en elmotor. Funkar den som motor så fungerar den som generator.

Då ska jag kolla det så fort jag blir frisk.

Bra tips  ICQ/ab

Typ 3 Variant -65