1 Senaste redigerad av Fattigmansporsche (2013-04-07 12:48:28)

Min 66:a gick dåligt (knappt inte alls efter en klåpares inställningar.) så jag bestäm mig för att renovera förgasaren.
Visade sig då att det var en 1600AD motor i bilen (hade ärligt ingen aning!) med en Solex 34 pict 3 förgasare.
Demonterade och skruvade isär förgasaren. Visade sig då att mebranen var helt slut och dessutom tycks det saknas en fjäder tillvacum membranet.(del 35 på bilden.)
Någon som har en förgasare liggandes? Eller vet var man kan köpa just den fjädern? Eller hel förgasare?

Med vänlig hälsning,
Martin

Post's attachments

image.jpg, 155.46 kb, 768 x 1024
image.jpg 155.46 kb, 210 downloads since 2013-04-07 

Learning by experience is a great way to spend money...

2

Tror jag har en 34pict som det saknas lite delar på.. du kan ju köpa den som reservdelsförgasare.. Jag kan kolla på den och återkomma om vad som finns.

3

Absolut! Fjädern enligt bild är ett måste men finns den köper jag gärna hela fuggen.
Skicka PM med pris och konto nr så skickar jag över pengar och adress Default/smile

(Svar inom någon minut fantastisk respons!)

4

Jag hittade min 34-pict3 förgasare.. Den va inte jättevacker.. skitig o dan.. men det fanns en del bitar på den, bl.a. en sån fjäder du behöver.. locket var fel och satt snett, men fjädern fanns kvar.

Här är en bild

http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/Bubble%20trouble/IMG_0894.jpg

Så om du vill ha den skicka ett pm så löser vi det ICQ/ab

5

Har ev fått tag på en här hemma i mina trakter! tack ändå ICQ/ad