Ska byta hela slangen då det är den slangen och filtret som satt där innan
Tanken går att komma åt genom två luckor inifrån hytten 
Vw Bay DH 1970. http://www.garaget.org/?car=306139
Vw Bay Westy 1975. https://www.garaget.org/?car=422452
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » VW Bay DH 1970.
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 7 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Ska byta hela slangen då det är den slangen och filtret som satt där innan
Tanken går att komma åt genom två luckor inifrån hytten 
Bättre med en kanske onödig kommentar en en buss i lågor
.
Ska du ha dit värmaren igen eftersom hållaren och hålet för avgasröret finns där?
Vet inte riktigt än. Kanske blir en dieselvärmare från kina där i framtiden.
Börjar ta sig.

Oj du vågade dig på att byta fronten ? 
Har du fler kort när du kapade & sånt ?
Bra jobbat !

Dum fråga kanske men ska det inte vara den äldre fronten på en -70a??
Nice jobbat och jäkligt snygg färg!
Japp. Har hjälpa av en god vän som älskar att jobba me plåt
Har tagit en del kort, men ska ta fler idag när vi ska fortsätta.
Hålen för blinkersen ska läggas igen och falsningen nertill ska bort sen så den kommer se ut precis som en 70ia ska
Finns ju nästan inga andra plåtar att få tag på än dom med utseendet efter 1973.
Ja du ser, märks att man inte är insatt i "bussvärlden". Men bra blir det iaf!! 
Du ser ju skillnad på en tidig å sen bay iaf 
Du får nästan hammra till pressningen vid emblemet också 
Ja den ska bort 
Liten update.
Har mekats front varje dag sen i torsdags. Eftersom fronten igentligen ska va till 73 å framåt så blir det ju lite modifiering, blinkers ska bort mm.


Testmonterad.


Kollar springa.


Ser helt OK ut.


Borrat hål för punktsvetsarna.



Börjar se ut som en buss igen 


Svetsat skarven mellan den över och under plåten.

Blinkershål. Tror jag behåller upphöjningen för emblemet. Vet inte vad som händer om man kapar ur det? Blir la snett som fan då.

Lagt igen dom över blinkershålen.
Va även tvungen att starta motorn för å se så det funkar 
Bra jobbat !
Svårt att skära bort & få dit nya fronten ?

Tur du kollade motorn. man vill ju inte den känner avstötnings syntom..
trevligt med nya friska plåtar...
Det som känns svårast är att få till dom främre dörrspringorna
Annars har det funkat väldigt bra att byta. Helt klart värt arbetet om man som i mitt fall vill slippa ett par kg spackel. 
intressant o se dit front byte planerar att göra det samma på min bil framöver vilket leder till en del funderingar 
Fick en del av min senaste beställning av Classic vw. (Fruktansvärt bra service) Bla den nya ratten, massor av olika gummilister/packningar till handtag blinkers mm, skyltbelysning, motorrumslist & vita däcksidor.
Så nu väntar jag bara på fälgarna också:D
Bjuder på lite bilder.




Kofångaren har bara ett lager epoxy på sig. Den ska rätas lite sen så är det dax för lack. L581 tror jag den vita färgen heter.

blir riktigt bra!
Stänklappar på sen?
Upphöjningen för emblemet måste ju vara lättast att fixa innan man hänger dit den 
hahaha... ja det är nog bäst att stöka undan svetsjobbet innan det
. Tänkte mest på stuket bakifrån nu när det handlas nödvändigheter och tillbehör...
Vacker färg! Meeen . . . vitt tak? En lyx-dubbelhyttare kanske!? Kromlister runt hytten o lyxprylar till kofångarna oxå?? Well, undrar egentligen bara om flakbilarna verkligen fanns med vita tak original? ( . . . #*%&! original . . . )
Ne de gjorde dom inte. Men de blir vitt ändå 
Fantastiskt snygg. Helt rätt med vitt tak.
Har idag kört bussen för egen maskin. Dock utan bromsar och backväxel.
Tog ut den å blåste av och la på lite epoxy.









Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 7 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » VW Bay DH 1970.
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.