Detta är ett gigantiskt långskott, men vad fasen.
Jag har en Eriba Pan från 1977 där tidigare ägaren lyckades kvadda vänster öppningsbara sidoruta.
Han ersatte då tvåglas polykarbonatrutan med ett vanligt enkelt lamellglas monterat i original aluminiumbåge och slängde alla original låsbeslag och skenor som satt i fönsteröppningen 
Rutan sitter nu fastskruvad med ett par löjliga plåtskruvar direkt i den ölburkstunna aluminiumkarossen vilket naturligtvis inte höll utan rutan började flaxa likt en skadeskjuten fågel efter ett par mil 
Söker därför efter en originalruta till denna vagn. Den har måttet 96x51,5cm (se bilden på min vagn bakom Westyn).
Har lånat en bild på hur rutan skall se ut (den ensamma vagnen).
Då Eriba inte såldes nya här i sverige så är tillgången på reservdelar minst sagt begränsad och nya finns inte att köpa.
Om någon där ute vet var det kan finnas en dylik (skrot)vagn eller var jag skulle kunna vända mig för att få hjälp vore jag tacksam.
Har även efter bästa förmåga slängt ut krokar i holland och tyskland där dessa vagnar är vanligare, men har ännu efter dryga 1,5 år inte fått napp.
Är det någon som har tips på klubbar och/eller hemsidor i dessa länder (eller runt omkring) dit man kan vända sig för att få hjälp?