Kul diskussion
Nu vet jag hur de ska monteras, tack! Pappbrickorna som följde med satsen till leden räckte inte, iaf inte på höger sida
Frågan är hur mycket fel det känns när det är torrlagt? Borde väl gå lättare med olja i lederna? Måste ta dän det där en gång till, trööökigt. Det värsta är väl att jag inte har fler brickor, och de som satt på var för dåliga för att återanvända. Aja, löser väl sig på något sätt.
------------------------------

Fick två likadana öron för handbromswirarna. Så då fick jag fixa till en beggad. Mest smutsig, var fin under.

Två fina bromssköldar lyckades jag få tag på till slut. Den ena dock för cylinder som sitter med fyra skruvar. Som tur var passade en dubbelskruvscylinder perfa! Så det vara bara att svetsa igen två hål. Annars var det bara haken för fjädrarna på skruvhuset som saknades på den ena. Men det ska inte användas ändå.

Heizung auf

Heizung zu. Fungerar perfa! Fixade det med två gamla gaswirar.

Var ju tvungen att prova luderkanonen. Halsen ska kortas av, detta var bara ett test och lite för motivationen. Kommer i ett senare kapitel

Tappade navkapseln och snobbringen i ett potthål med 58:an idag i 80 blås. Som tur var höll de ihop och väntade snällt när jag hade vänt 

Bortsprängd framvagn från en 50:a. Tänkte ta torsionspaketen om det går att få ur dem. Vad jag har läst så är dessa eftertraktade i Formel Vee. för det skulle inneha någon speciell hårdhet. Whatever, har två lösa ifall dessa inte går att få ur utan för mycket jobb och tid.

Vad är det för något som sitter i skruvstädet? Morgondagens surprise! 

Efter att stötdämpartornen choppats på insidan för att få plats mellan innerskärmarna fick framvagnen också en stänkare. Funktion och slitstyrka går före finish på mitt chassiebygge, därav den grova ytan.
-----------------

Denna skärmkant hann jag med att fulbyta på min Caddy MK1 som jag böt till mig för ett tag sedan. Fick med en halvsladdrig från klåperholm. Så jag tejpade den nya på bilen och skar runt. Ur med gamla plåten bakom och punkta fast den nya, följt med paddings finaste glasfiberspackel!
Grundfärg lade jag idag, en minut innan helgens värsta snöoväder dök upp. Haha, tur att det inte är så noga! Ser ju iaf bättre ut än den här, som dessutom var en tvåa för vassa kanter. Ny ljuddämpare åkte också på och även en ny handbromswire. Tog ju tyvärr några timmar viktigt splittid, men bes på 58:an går ut snart och jag lär ha en bil att åka i. Lite justeringar och mek kvar, sedan är det bes på denna. Pigg och varvvillig, och låter fint med rostfritt från Ferrita.